Pages

Sunday, 19 June 2011

Gelagat Pemandu Hari INI

Haiyak. ape nak jadi daa ngan pemandu-pemandu hari ni kan. Adoiii. Istifar panjang rasenye bile melihat kejadian tadi. Mane taknye. Terkejut beruk kiter dibuatnye. Kuat woo bunyi hon bas. Bukan sekali kot. BANYAK3x kali kot. Naseb baik tak pecah gendang telinge je. Huh. Yelah. Disebabkan 1 kerete ni abes berjela2x jalan JAM tadi. Kiter yang melihat depan2 mate kiter pun dah naik 'seeriaa' tau. 

Anda dapat agak tak ape yang berlaku???
Macam mane lah pemandu bas tu tak bengang ngan pemandu kerete tu kan. Jalan tu dahlah sempit. Tempat kerete yang diparking tu punyerlah berseberang je ngan stesen bas..dan sememangnye menjadi lalu lalang bas lah kan.  Boleh pulak si pemandu kerete tersebut parking kerete di situ kan. Naseb baik pemandu Bas tu tak langgar terus kerete tu.. Ape-ape pun kiter TABIK SPRINGG kat pemandu bas tu atas kesabaran pemandu bas tersebut. Kerana beliau tidak bertindak diluar batasan. 

Tengok lah.. sampai orang ramai terpakse bertungkus lumus
nak alihkan kenderaan tersebut

Kesesakan yang berlaku
gara-gara sebuah kereta.

Last-last pemandu KERETA berkenaan datang setelah beberapa minit kemudian.. LAAAAA!! Patot la..seorang pakcik upenye. Orang tak dapat nak tunjuk marah sangat la. Atas dasar hormat kan.. Kot2 si pakcik terlupe kot kerete dia terPARKING kat tempat yang tak sepatotnye. Harap-harap kejadian ni dijadikan teladan bagi pemandu-pemandu di MALAYSIA yer...
MORAL OF THE STORY: jangan PARKING kenderaan ditempat lalu lalang ye..^_^


(p/s: sebut pasal lesen..bile pulak agaknye kiter dapat bawak kete eyh?? lesen P kiter dah nak tamat tempoh dah pun...haiissshh)
Renung-renungkan..^_^
Sekian,

3 comments:

ku-cit said...

benda2 mcm ni yg kdg2 bole jadi gado...ahahah

Nor Shazana said...

tulah. naseb baik orang2 sekeliling tadi baik2 je. takot gop tgk tadi

atien said...

haha...harap2 xda la nk duk mengata belakang p.cik tu lg..kesian dia..dia x sedar kesilapan dia..maafkan lah kita semua sesama islam..hehe