Pages

Sunday, 24 July 2011

Kan shaye dah MENANG!


Bila shaye cakap shaye NAK.. shaye NAK lah! Awak paham tak? Shaye tak suka gaduh-gaduh nih. Tapi awak yang buat shaye berkeras tahu tak.! Dah berapa kali shaye cakap yang shaye nak.. Awak nih pekak ke ataupun sengaja buat-buat tak paham? Geram shaye tahu tak! Ni belum lagi shaye marah.. Kalau shaye marah mahu bertukar jadik INCREDIBLE HULK karang. Awak teringin nak tengok shaye bertukar sangat ke hah..??!! *sila baca dalam nada lemah lembut..sebab shaye sendiri takot nak marah orang.. hehe




Tadi shaye pergi ke Wisma apa entah namanya.. Wisma Persekutuan kot. Nih semua gara-gara ketaksuban sekeping 'Identity Card'. Excited sangat nak bertukar wajah. hehe.. Of course lah excited.. Dah berkurun shaye tunggu saat ni.. Saat di mana sejarah lama perlu dihapuskan. Tak faham?? *Tu lah kecik-kecik tak nak ambek english education.. Hehe.. Okey-okey..dengar lah nih..nak story mory la nih.. Tadi masa shaye pergi sana kan.. takde lah ramai sangat makhluk kat situ.. Jadi masa yang perlu shaye tunggu untuk dipanggil ke kaunter tuh cuma lebih kurang dalam 5 minit macam tu jelah kot.. Tengah duk main cop-cop ibu jari kiri-kanan kat skrin dia tuh..Tiba-tiba abang tuh ambik IC shaye letak dalam kotak. Shaye tahulah IC shaye tuh mengandungi wajah cute shaye zaman muda-muda dulu bang.. ADUSH~. Malu lah shaye abang ambil IC shaye. Tak syok la macam nih.. Bermulalah dialog antara shaye dan si abang perampas IC tuh. HUHH~ 

'Kalau shaye nak pegang IC shaye tuh boleh tak?' 

'Awak nak buat apa nak pegang IC nih??' 

'Hurmmmm.... sekejap lagi shaye nak pergi Bank *******.. shaye nak buka akaun bank baru..' *siap tunjuk surat tawaran masuk u. excited punye pasal.

'Tak apalah..nanti saya bagi IC sementara dekat awak..'

'Ala...shaye nak yang tulen. Shaye nak kad shaye jugak..'

'Macam nih la.. awak pergi buka bank awak dulu..lepas tu awak mari sini balik buat IC baru..'

'Dah alang-alang shaye sampai kat sini..baik shaye buat terus kan...Jimat duit minyak..'

'Dah tu saya nak bagi IC sementara awak tak nak...awak pergi bank dulu lah kalau macam tu..'

'Kalau shaye ambek IC sementara nih..shaye masih boleh bukak bank ke nanti?' *muka sedih.. T_T

'Kenapa pula tak bolehnya...??Kejap..' *Ejas cip tengok elok ke tak.. 'Hahhhh..!!!Cip IC awak nih pun dah rosak. Tak boleh nak detect..so macam mana?'

'Jap nak tanya mak..' *bergayut sama emak.. 'Mak shaye cakap nak IC tulen jugak.!' *cepat lah kasi.. -.-"

'Masalahnya..cip awak rosak..nanti kalau awak pergi bank.. cip tak boleh guna jugak...'

'Biarlah..shaye nak jugak IC shaye.. Shaye nak!! Nak!!! dan Nak!!!' *versi ayu yep. hehe..


5 minit kemudian...


'Okeyh-okeyh..nah ambik. nanti kalau hilang awak tanggung sendiri.. RM110. saya bukan tak nak bagi..sebab sebelum ni dah memang ada kes dia hilangkan kad pengenalan lama sebelum dapat yang baru..'

'Takpe bang..shaye jaga elok-elok ye bang..Terima kasih..' *senyum melebar tuh..^_____________^

'Sama-sama..nanti kaunter sebelah sana panggil nama awak untuk ambil gambar IC. '


Yeay! Finally shaye berjaya! Tuh lah.. bila shaye dah cakap A..Awak pun kene ikot cakap shaye.. Ambek A jugak.. Hehehe.. Thanks yup abang IC.. Nanti 3 minggu lagi kita jumpa ditempat yang sama okeyh. Hehe.. 
'NOR SHAZANA BINTI MOKHTAR..!!!'.. tengah ayu-ayu make over tuh boleh pulak abang kaunter lagi sorang panggil nama shaye.. Tersentap seketika.! Nasib baik tak tersembur alat makeup si Aten nih.. muahaha.. Sampai-sampai di kaunter si abang tu minta shaye pakai blazer bagai! Sebab masa tuh shaye pakai baju serba putih dan tudung serba hitam.. Terserlah keserabaian shaye. Okeyh abang hensem. Shaye pakai!  'Hahhh..kan cantek..kemas je nampak..takde lah tudung tu nampak tersembur keluar..' Amboi bang..!!! Shaye tahu shaye ni selekeh..tapi shaye tahu shaye nih jugak SANTEK. hehe.. *pergghhh! perasan der. kembang lobang hidung 10inci. muahahaha..  'Okey Zana, ready...1,2,3... 'klik'.. Sekarang Zana boleh tengok gambar Zana yer dekat skrin depan ni..' Wow. tak sangka kacak jugak shaye pakai blazer. Terpegun seketika.!!! Mahu nak ejas diri sendiri. 'Cerdik' punya orang.. muahahaha.. 'Okey Zana, sekarang Zana boleh tengok perbezaan gambar IC dahulu dengan gambar IC yang baru..' *blushing! malu kot!!! Jauh beza tuh. Macam cinderella kena sumpah je rupanya.. muahaha..'Mungkin yang masa dulu tuh Zana malu-malu kot..tu yang tertunduk rapat je tuh..hehe...' Amboi bang..! Macam tahu-tahu je shaye nih dulu pemalu.. Malu lah shaye.. *blusing lagih!  Abang nih asyik buat shaye malu je..Shaye nak balik lah.. Terima Kasih sebab buat gambar shaye bertukar jadi SANTEK..!! Biarpun gambar shaye tak secantek CINDERELLA tapi shaye suka sangat dapat posing sehabis CUN~ 

Cenyum Sokmolah ^_^


Sekian.

6 comments:

atien said...

hahahahaha...shaye2...lawak r..
pndai anda bercerita balik..menjadi sebijik..hahaa..

sy nk! sy nk la!!hahaha...

tamlegend said...

kena cari bakal suami yang taat cakap isteri la kalo mcm ni...hehehe

Nor Shazana said...

@atein.. hehe.. mesti r. sy nak, sy nak jugak. :)



@tamledge.. sila2.. zmn skrg agak jrg mende tuh ade. ^_^

Anonymous said...

lidah lekat kat lelangit ke ckp 'shaye2'...:P

amirah_803 said...

comey ngat shaye goda abg ic..haha

Nor Shazana said...

shaye bkan gode.. shaye cume menuntut keadilan.. :p