Pages

Friday, 5 August 2011

Cikgu silap orang ni..

Saya tak pahamlah cikgu... Kenapa cikgu cakap muka saya sama dengan dia? Dah takde orang lain sangat ke..sampai dia yang cikgu nak samakan muka saya yang tak seberapa nak ayu ni dengan dia. Mata cikgu rabun ke?? atau...mata saya yang rabun?? Cikgu tahu tak..Cikgu sorang yang cakap muka saya sama dengan dia tau..! dan lagi satu....disebabkan cikgulah..roomate-romate saya asyik duk 'perli-perli' saya je. Ni yang saya tak suka ni! Grrrrrrrr... Saya rasa tak layak kot cikgu.. Dia tak layak nak disamakan dengan saya.. dan saya tak layak untuk disamakan dengan dia... Cikgu nak tahu kenapa..? Sebab....

.
.
.
.
.
.
.
.
.


Sebab.. keturunan dia bermula dengan nama RAJA cikgu..!! Dah lah anak pengarah kolej pulak tuh. Segan saya...Saya ni budak biasa je pun... Malu shaye dibuatnya cikgu. Dah lah masa cikgu tegur saya tengah bersembang dengan kawan saya. Bagi salam pun tidak.. Nasib takde heart attack je tau cikgu... kalau tak..mahu pitam kat situ 7hari 7malam.. hehe..^_^

'Eh..awak ni budak kuliah saya kan?' 
'Ya saya..kenapa cikgu..?'  
 '..Dah lama saya perhatikan awak...' sambil tenung kad matrik aku. *aissshhh..cikgu ni buat suspen aku je.. buang tabiat ke apa cikgu ni. -.-"
'Huh..??' patot aku rasa lain macam je masa kuliah kimia.
'Awak ni bukan anak pengarah ke?' 
'Hah??? Mana ada..!! Cikgu silap orang kott..' sambil tersenyum macam kereng busyuk. *patot lah duk pandang-pandang kat matrik aku yang tak berapa nak cumel nih.. nak tengok ber'binti' kan apa rupanya.. =p
'La..bukan ke.. sorry-sorry.. saya ingatkan awak anak pengarah.. muka awak sebijik macam muka anak dia..'
'Hehe..takpe-takpe.....' *senyum tak perlu kata apa-apa.. BLUSHING!~ terus menggundur diri. menuju ke tempat cikgu Tutorial Kimia. 

***************************

'Okey..esok kita masuk chapter..bla..bla...bla...... Sekarang saya nak buat pemilihan untuk wakil kuliah ni untuk pembentangan experiment kimia sempena hari Matrikulasi Bersama Masyarakat..' timbalan PM mai kolej kot time nih.!! tapi masing-masing malu untuk memcadangkan diri sendiri.. -.-
Aku kalau nak buat experiment memang aku suka..tapi..kalau bab nak kena present pada orang ramai nih agak leceh. pulak tuh kena speaking kot! Memang TAK lah jawabnya. huhu. 
'Hah..Tu yang tengah galas beg tu.. Nak join ke?' Sambil memandang ke arahku.
'Hah??' pandang kiri..pandang kanan..pandang belakang..pandang depan.. *cikgu nih cakap dengan aku ke??
'Awaklah! yang muka macam anak pengarah tu..' sambil senyum-senyum
'Takpe lah cikgu..hehe..' Isyk..terkena lagi..! malu lah saya. BLUSHING!~ 

Yang ni memang comfirm
sama, cikgu! *awalnya
 mood berayer.. =p

(p/s: cikgu, saya dah tengok dah rupa anak pengarah tu.. tak same pon.! Maybe sebab style dia pakai cermin mata sama macam saya kott.. *macam nenek-nenek punya style. Hehe..^_^ )


Sekian,

8 comments:

kisah gadis stay up late said...

hahaha..baru sy tahu awak ank pngrah rupenya :P

Gadis B.M said...

aisyhh.. mane ade. pengarah bace entry ni mampos den.=p

ZWAN SABRI said...

hey anak pengarah.. uploadla gambaq dia n ga,baq awak. nak tengok persamaan n perbezaan.. ;)


MySuaraBlog: Jadikan TELUR Sebagai Pilihan

kisah gadis stay up late said...

hahahah... :DDD

atien said...

hahahhaa..hebat la..femes jap...silap org xtau..mesti respect gila2 sbb ank pengarah..haha

Gadis B.M said...

@zwan sabri
gambar saya tu ada..gambar anak pengarah takde..rumate dah terdelete. :)

Gadis B.M said...

@atien
aisyhh.. kalo org tahu..lari pindah kolej la jawabnye.. muahaha..;p

Sha-mily said...

amboi~