Pages

Saturday, 13 August 2011

EAT with SMILE!

Seronok tengok gelagat budak-budak kecil berbuka puasa. Mahu tergelak sorang-sorang rasanya..Hadoiii.. Macam-macam perangai..Macam-macam karenah! Ini antara dialog-dialog cumel yang sempat aku rakamkan.






'Na akan ashik iri..' (nak makan nasi sendiri)
'Na ashik anyak..waaaaa!!!! na ashik anyak!!!!' (Nak nasi banyak..) *siap terpekik terlolong sebab orang kasi nasi sedikit.
'Ibu, makan tangan ni ke... tangan ni??' *siap angkat kedua-dua belah tangan.
'Ma,nak uih tu..' (Ma,nak kuih)
'Ma, a'nak ni..' (Ma, tak nak ni..) *sambil tunjuk buah kurma.
'Ane air adik..?' (Mana air adik) *siap goncang-goncangkan ibu dia.
'Ma, ulih akan dah?' (Ma, dah boleh makan dah)





Yang tak tahan..budak kecil yang mintak nasik banyak tu hah.. Dahlah yang mengisi nasinya aku ni hahh.!! Bila aku isi sedikit..Budak tu nangis..nak nasi banyak!! Naik kesian aku tengok.. Bila aku isi banyak.. Mak dia pulak cakap tak payah. Haihhh..naik pening aku jadinya.. Nasib baik budak cumel! Haihhh..SEMPUT~



Nasi Beriani+Air oren

'Kakak shuap adik yer..' *tapi kenapa mulut kakak
yang menganga luas dari adik? -.-"

'Kakak, adik rashe kan..orang lain tak berbuka pun lagi..
kenapa kakak shuap adik awal shangat?
 kita tak puasa ke kakak..? '

'Bila nak berbuka ni? Ayam ni mengiurkan betol!
Tak tahan adik nengok..'

'Ibu, adik tak nak makan nasi ni..tapi
nasi ni yang nak mashuk
dalam mulut adik..' ^_^

'Adik puasa tau hari ni..'


*Budak ni paling geram aku tengok. Korang buatlah apa pun..Korang dukung dia... Korang bawak dia kehulur-kehilir.. Bagi makan apa-apa.. Dia tak pernah nangis...Apa yang budak ni tahu cuma... SENYUM..TAK PERLU KATA APA-APA!


Budak ni tak suka bergambar ke.??? atau
 budak ni tak suka aku peluk dia..?? -.-"



Masing-masing sibuk dengan makanan masing-masing. :)


At THE END:

WE ALL EAT TOGETHER HAPPILY!!!














Eyh-eyh..

Jap-jap!

'Mak,shaye nak tunjuk riben baru shaye kat orang boleh??' Muahahaha~





(p/s: tadi ada budak tanya shaye.. 'Kak Na, masa UPSR dulu Kak Na dapat berapa A?' Hah..hurm... *ala..budak ni tanya result time aku muda-muda dulu ni apesal.. tanya result aku yang sekarang ni tak aci ke? -.-" )



Kalau rajin, silalah klik INI. TQ:) 


Sekian.

18 comments:

atien said...

hahahahhahahaha..i like..
bukak puasa kat mane? bestnya nasi beriani..
ermmm..pkai slendang lg..
cute ribbon..give me one, give me one, give me one more...hehe

Gadis Berkaca Mata said...

makan dekat rumah mak saudara sebelah ayah. makan ramai2. hehe..xboleh-xboleh. shaye beli 4 tapi semua dah kene rembat di adik-adik..shaye dpt 1je.. haihhh.

hayatFARAH said...

seronok an buka ramai2..
untung ade family beso..hehe

SoLy SoLicious said...

haha..gelagat budak2 memang best nengok..teeheee....

Gadis Berkaca Mata said...

@hayatFARAH
yup. memang best.:)


@soly solicious
yup. sy mmg pantang tngok budak kiut miut nih.:)

Diana @ bilakukatacinta said...

jeles..tengok makan rerami ngan family..huargghhh..bilalah dpt balik kg..MAkkkk

Gadis Berkaca Mata said...

takpe2.. nanti dapat la tu balik kg. balik slow2. pandu cermat jiwa selamat:)

Nurul Rafhana said...

mak,bile nak buke pose ni??adik dh x tahan..huhu

kisah gadis stay up late said...

wahh..bestnya dpt makan ramai2..hehe


urrmm,sy nmpak daim kt atas tuu..
hehe :)

Gadis Berkaca Mata said...

@nurul rafhana
la..kenapa adik tak berbuka lagi?? org dah lama berbuka.. nak tunggu esok ke?? hehe

Gadis Berkaca Mata said...

@kisah gadis stay up late
hehe.. mmg sy tujukan gambar budak daim ini khas untuk awk. sbgai pelepas rindu.. hehe=p

kisah gadis stay up late said...

heheh..suke suke suke..trima kasih awak :P

^_^

Gadis Berkaca Mata said...

@kisah gadis stay up late
tahukah anda bahawa bakal kakak ipar dan anak saudara anda bertanyakan kepada sy 'eyh Na kenal satanuraya tu eyh?'..
'yup..tersangat kenal..satanuraya tu sekelas dengan shaye.':)

kisah gadis stay up late said...

auwhhh..bakal???hehee..
lepas tu diorang tnye ape lgi??curious plok nk thu..

maluu sayaa...hahahaha :P

Gadis Berkaca Mata said...

dia panggil mimi, satanuraya.. hehe dia ty satanuraya dpt mane? org kbi mimi dpt uitm gop. tp xingt uitm mne. hehe=p

amirah said...

sdapnyer nc briani..*semputt..hahah

kisah gadis stay up late said...

hahha...awak saloh la..bile mase sy dpt uitm??uni malaysia perlis la awak..heehe.. ^.^

miss lollipop said...

hahaha...lawak betul :D