Pages

Tuesday 13 March 2012

Kembali setelah 2

Hadushh.. Penat! Penat! Penat! Penat mengemas rumah... Penat menyusun barang.. Penat mendekorate rumah! Perghh.. Peluh menjejeh-jejeh bagaikan kain basahan yang diperah dalam sungai. *Tak berhenti-henti lah perah jawabnya. -.-" Maklumlah.. orang baru berpindah dari penghuni kolej kepada Non-Resident! Rumah baru la katakan.. hihi..


Hari ini genap 2minggu aku bergelar pelajar semester 2 jurusan Optometry.. Bangga? Of course lah derr.. Demi penglihatan anak-anak bangsa.. Aku sanggup memperjuangkan diri dalam lembah  ke'mata'an! Oppss... pembetulan..."Optometry...Bukan sekadar mata!" Ianya mengenai penglihatan yang merangkumi semua deria yang kita ada. Dengar, makan, bau, rasa... semuanya berkait rapat dengan penglihatan. Penglihatan itu bonus yang tidak ternilai daripada-Nya kepada hamba-Nya. Jadi.. hargailah ia.. 


"Daripada tengok gambar perempuan seksi, baik tengok gambar mak walaupun berisi... "

Dapat pahala tau.. Menguatkan ingatan lagi tauu! Sesiapa yang ada masalah ingatan.. sukar nak mengingat.. boleh lah cuba untuk selalu tengok wajah ibu.. tak dapat tengok wajah.. tengok gambar pun boleh. =)

Sesungguhnya antara petanda seseorang itu baik adalah mereka yang selalu mengingati ibunya.


 Sekian,

3 comments:

Nana said...

kak,saya nak test mata kat sini boley??hee

Gadis berkaca mata said...

Opkos lah boleh. Sila2~ sekarang ni Ui Vision Care Uitm ada buat promosi. :)

maszull said...

assalamualaikum GBM...moga jadi anak yg selalu mengingati ibunya yer supaya n senang menguatkan ingatan.:)