Pages

Friday 12 April 2013

Medan perantaraan

Dulu seawal semester pembelajaran yang lalu, kecoh dengan kewujudan whatsapp. Whatsapp sana, whatsap sini. Tapi bukan akulah. Henset cikai je. Nak on9 pon tak boleh, apatah lagi nak berwhatsapp. Jauh sekali lah. Hanya mampu untuk melihat gelagat-gelagat orang sekeliling. Lalu tersenyum-senyum si pelaku sambil memegang fon. Dah macam orang dekat tanjung rambutan pun ada. Hihi



Itu dulu. peristiwa sewaktu zaman kepurbaan. Sekarang masa dah bergerak pantas sepantasnya peredaran itu berlaku sepantas itu jugak perubahan yang dapat dilihat. Mula-mula dunia ke'henset'an dikejutkan dengan kewujudan whatsapp, lepas tu alam viber, dan line. Motif penubuhan? Sama. Untuk penjimatan kedit berganda para student. sangat! Serius tak tipu. Sudah terbukti dengan jelas dan nyata! Topup RM10 tahan sampai sebulan lebih. Kagum dekat diri sendiri! Dan yang terbaru... Lebih canggih lebih mantap lebih terkesan dihati si pelaku... All in one services. Nak mesej, nak cakap, nak berface-to-face.. semua boleh.. dengan syarat. Fon anda mestilah ada connection dengan mana-mana sumber internet. 



Sebenarnya aku baru je install benda alah ni dua hari lepas. Dah tu mana tak terkena virus kalau dah kedua-dua orang roomate aku semua membusykan diri dimalam hari dengan berWC. Arrgghhh. *Jerit dalam hati bukan sebab jeles tapi sebab tertanya-tanya.. "Best sangat ke mende alah ni?" Dah install, daftar dan memilih kesesuaian profile picture. Berduyun-duyun plak notification yang diterima. Notification kes mengapprove rakan-rakan. Dan yang paling mengejutkan aku ialah... majoriti rakan-rakan sesekolah dengan aku mempunyai WeChat. *Oh, tetiba rasa macam nak masuk pertandingan lari pecut 5km. Badan cergas, fizikal slim, berwajah baru. Barulah depa-depa ni tak cam aku. muehehe. Selalu sangat dapat title LOADING. Sekali skale teringin nak jadi OUT.OF.SERVICE. bagi depa ni lagi pening nak layan. muehehe.



Maka bermulalah sesi bergelak tawa kes tak tahan dengar suara kawan-kawan. Ada suara serupa doremon, nobita dan tidak lupa juga bersuarakan si giant. Bergegar-gegar fon jadinya. *Ok. tipu.


Mula-mula main bukan main malu. Cakap pon macam kentut tak lawas. Antara dengar dengan tidak. Selalu kena kutuk dengan depa-depa ni. Suara aku pun disamakan dengan kentut. Oh, tegarnya beliau! Mesti nak cakap suara aku sumbang macam kentut. Tapi yang aku konfius.. kentut ada yang merdu ke? -.-"


Gegurlz tersayang =)

Sorry yer gegurlz. cakap slow bukan sebab malu pada anda-anda tapi malu pada roomate. Nanti tak pasal-pasal depa mensilap tafsirkan kejadian aku bercakap sorang-sorang. Walaupun aku tahu beliau yang bernama roomate itu jugak seringkali melakukan kejadian tersebut. Hehe. 


Untuk permulaan pengunaan WECHAT ni aku sangat berpuas hati. Sesuai untuk orang 'rajin' macam aku ni, rajin nak bercakap tapi agak kurang rajin untuk menaip. Jari tak runcing, taip pon asyik salah.

Selamat bercuti buat kekanda dan adindaku yang jauh dimata dekat dihati. Uhibbukki Fillah <3

Sekian

No comments: