Pages

Wednesday 11 March 2015

Optometry Semester 8

Alhamdulillah, seminggu sudah perjalanan semester 8 kami bermula. Pastinya lebih tough berbanding semester semester yang sebelumnya. Dengan FYP, research, writing, presentation... (amboi. padahal same je.) 

Minggu first pembukaan kepada semester 8 group kami sekali lagi dengan percubaan berlapang dada bertemu dengan hospital lagi sama dengan semester yang lalu. 


"Group A hari Isnin ni akan mula pergi hospital posting. Kamu akan berposting di Hospital Teluk Intan." Ujar madam sambil melihat kearah seorang gadis comel ayu bertudung. Siapa lagi kalau bukan aku. haha. 

"Hahhhh, serius ke madam?" Rasa macam nak nangis time tu jugak. Nasib baik ada partner FYP aku time tu tak jadi nak nangis. Jatoh saham. 


Aku pun tak tahu apa motif aku nak nangis pada awalnya. Masalah transportation? Kalau ikutkan hospital posting sebelum ni pun mana aku pernah lepas daripada masalah transportation walhal nak ke Hospital Sungai Buloh je pon. Nasib baik ada pakcik teksi baik hati. Walaupun bayaran dia mak aihhh... Boleh beli susu anak 2 tin kot. Haha. *Poyo macam dia dah kawen je GBM ni. 


Lumrah orang macam aku yang lesen masuk mezium lepas habis spm haritu. Argh. Tak nak pikir. Buat stress je bila tengok orang lain dengan macho bawa keta lepas tangan macam bawa basikal. Excident baru padan muka! 


Alhamdulillah, takot takot aku sampai nak nangis bila madam cakap aku orang first akan pergi posting hospital teluk intan, kini berjaya aku harungi dengan cemerlangnya. Untuk membuktikan akan kecemerlangan aku untuk berposting sambil bermusafir dibumi darul ridzuan ni, setiap perjalanan pergi dan balik aku report dekat madam. Saje je... Nak tagih kata kata semangat daripada tenaga pengajar. Salah satu sumber berkat Allah ada pada dia. 



"Amboi GBM kemain bergambar dengan optom macam posting sebulan."

Kann. Aku rasa aku jatuh cinta lah dengan suasana hospital ni. Sepanjang aku posting aku perhatikan setiap hospital memang ada banyak kelebihan yang tersendiri. Kalau nak belajar softskill dengan baik boleh rujuk Hospital Teluk Intan. Suka betul dengan environment staff staff dekat sini. Mereka seperti meraikan kehadiran orang baru disini. Setiap hari isnin ada makan makan free. Ya Allah, apa ke sweet sangat diorang ni. Patotlah ukhwah first class. 
Sebab tu weols dapat bergambar macam posting sebulan. hehe. 



First day posting sempatlah aku dengan partner posting merangkap driver berhemah merewardkan diri dengan makanan yang menggiurkan ini. Hajat dihati mahu menziarahi landmark famous teluk intan, iaitu Menara Condong. Tapi apakan daya. Menara condong tutup operasi dah masa tu. Hanya bunyi jam je kedengaran sayup sayup. Kire jadilah tu daripada takde. haha. 



Minggu ni aku dah ada dekat puncak alam dah. Esok turn group aku jaga clinic contact lens sesi petang. Kalau korang berminat untuk mendapatkan perkhidmatan pemeriksaan contact lens, dan konsultasi yang betul mengenai pemakaian contact lens.. jangan malu jangan segan untuk mendapatkan perkhidmatan daripada kami pelajar pelajar tahun akhir, Optometri UiTM Puncak Alam. Clinic kami beroperasi bermula daripada Isnin hingga Jumaat jam 9.00pagi-1.00petang. Rehat jap pukul 2.30petang sambung balik sampai 4.30petang. Sekiranya berminat, boleh direct emel me through my emel red_shaz92@yahoo.com.

belum convo lagi. =p

Sekian, 

No comments: