Pages

Sunday 13 December 2015

Kaca mata

"Pemilihan kaca mata melambangkan tahap intelektual seseorang." Kata seorang customer yang merupakan seorang guru.

"Awak setuju tak dengan saya?"

Aku tersenyum menganguk tanda mengiakan pendapat beliau. Everyone have their own pendapat. Dan aku selaku optometrist berbesar hati sangat untuk mendengar pendapat daripada orang awam.

"Macam awak punya spect sangat sesuai dengan awak. Sangat kena dengan kerjaya awak. Nampak educated."

Speachless aku dibuatnya. 

"Kenapa cikgu rasa begitu?"

"Ye la. Frame tak begitu tebal tak sarat. Nampak sweet, kelihatan muda dan berkeyakinan."


Haha. Tergelak kecil dalam hari. Dekat mana nampak sweetnye tu. Padahal spect aku dah berusia hampir 3tahun dah. Aku ada je spect baru tapi aku suka gilir gilir pakai. Yang lame pun tak membazir. Power pun tak banyak beza sangat. Ecehh. 

Sebenarnya pemilihan spect untuk aku konsepnya mudah. Tak begitu besar dan tak begitu kecil. Untuk muka bulat macam aku frame yang sesuai adalah berbentuk petak. Bagi seorang gadis bertudung bila pakai tudung tak kelihatan kembang sehingga menampakkan helaian rambut. 


Sekian kisah seorang optom. 

Tq!

No comments: