Pages

Monday, 27 June 2011

Tabiat kekal.

Sejak dua bulan duduk tanam anggur yang tak berbuah dekat rumah ni kan. Kita perasan 1 habit yang kita tak boleh tinggalkan.. Nak tahu apa? Jeng-jeng-jeng..(bukan suspen sangat pun. eksyen je lebih..:p ) Iaitu minum air dalam botol. Mana kita pergi mesti ada botol air. Masa ON9 mesti ada botol air kat sebelah, tengok tv pun ada botol kat sebelah, pergi rumah tok pun mesti bawa botol air...sampaikan nak tidur pun nak botol air jugak. Ramai juga yang tegur kita, expecially adik-adik kita lah. 'na eyh, asyik minum 'ayak' dalam botol je. Cawan kan belambok kat dapur orh.'. Kita pula yang jawab, 'biar orang arh..minum dalam botol lah sedap.. nikmat ayak lebih terasa ! pastu boleh jimat air. tak payah nak bazir air untuk basuh gelas bertimbun-timbun.' Hehehe..Padahal malas je yang lebih. Malas nak ulang-alik pergi dapur nak minum air. Sejak duk kat Matrik Kedah kita memang minum air dalam botol je. Minum air dalam cawan cuma kalau mengidam sangat nak minum air panas.^_^ Tu yang melekat sampai sekarang. Tak boleh nak tinggal dah tabiat ni. Tapi korang semua jangan salah anggap pula.. Kan ada yang anggap kita minum air dalam botol ni pula kan:


NO. NO. NO..!!! Bukan yang ni lah. Tak main lah minum air dalam botol ni. Tak nampak kematangan langsung. hehehe.. Kalau botol yang kat bawah ni, memang betol... :

Lebih kurang macam ni lah botol air kita. tapi
yang kita punya warna biru. Saiz nya
 kecil skit la dari yang nie. Tak larat nak bawak
yang besaq-besaq.
Kalau tak pun yang ni :

yang ni lagi ringan dari yang kat atas. biasa kalau
hangout dengan kawan-kawan, kita bawa yang ni je.
muat-muat letak dalam beg. ^_^


(Thank you for reading.)
Sekian.

5 comments:

hatikubaik-mohdhazlan Dreadlock said...

tabiat yang baik mesti dikekalkan k ..dan buang jauh2 tabiat buruk ..:)

Anonymous said...

ptot kuat nges pom...byok minum air etep..:p

atien said...

awk eyh...xbagus minum air lam botol skmo...taukan kamu benzene ring yg trdapat pada plastik..
(sekadar mengingat)..
peace~

Nor Shazana said...

ye ke?? dop ahu pom. botol hok beli keda ade benzene ring gop ke?

atien said...

yup..tp dia ade level dia setiap menda plastik..
u cn see da number over dat bottle..
nombor tuh la yg gtaw level bhaya ke x..
better guna brand tupperware ntuk lebih selamat yup dear..