Pages

Thursday, 28 July 2011

Ni lah namanya sudah jatuh 'DITIMPA TANGGA'..Huh, Kesian..

Ada tiga orang sahabat  Abu, Bakar dan Atan yang tinggal serumah di sebuah apartment setinggi 60  tingkat. Pada suatu petang setelah tamat bertugas mereka ini telah kembali dari  bertugas untuk pulang ke rumah.

Dilihatnya ramai orang sedang berkerumun  di depan lif. Rupanya elektrik padam dan lif tidak berfungsi....

Abu :  Macamana ni...rumah kita lak atas sekali?

Bakar : Aduhhhh...bikin bingung  kepala, nak panjat tangga larat ke..?

Atan : Aku rasa baik kita panjat  tangga aje...kita pun tak tahu bila agaknya elektrik ada balik

Abu :  Aku ada satu idea, kita panjat tangga sambil bercerita, tapi kita kena bercerita  yang sedih aje, sebab kalau kita buat cerita lawak...kita akan terasa sesak  nafas sebab kita ketawa...biar kita serius dengar cerita.

Mereka pun  bersetuju, so mereka mulalah melangkah kaki memanjat tangga untuk ke tingkat 60.

Abu mula bercerita....

Abu : Aku masa kecil punyalah sedih  dalam sejarah hidupku...aku membesar tanpa bapa, bapaku meninggal semasa aku  dalam kandungan, dari kecil 
aku....bla bla bla bla bla.....

Punya la sedih mereka mendengar cerita si Abu.. hingga meleleh leleh...sedar tak sedar mereka dah sampai  kat tingkat 20. Mereka berhenti sekejap bukannya kerana penat tapi berhenti  untuk lap air mata...kemudian mereka kembali memanjat sambil si Bakar pula  bercerita....

Bakar : Sejarah hidup aku lagi sedih, semasa umur aku 5  tahun kedua ibu bapaku meninggal dalam kemalangan jalanraya...aku dibesarkan  oleh abang sulung ku saja yang pada tu berumur 15 tahun. Abang sulung ku tak bersekolah dan dia bekerja untuk menyara aku adik beradik seramai 4
orang... bla  bla bla bla......


Sekali lagi mereka bertiga meleleh sedih....punyalah lama cerita si Bakar dengan tak sedar mereka dah sampai ke tingkat 55. Hanya 5  tingkat aje lagi... sambil melangkah memanjat tangga yang ketingkat 56, si Atan  mula
menyampuk

Atan : Alaaaaaa...korang punya cerita tak sedih  lagi...cerita aku lagi sedihhhh punya.

Abu : kau ada sejarah hidup  sedih juga ke...?

Atan : emmmm...mungkin hari ini dalam sejarah...

Bakar : cerita aje le...kita dah tinggal 4 tingkat je lagi

Atan :  aku sedih kerana...KUNCI RUMAH KITA.. AKU TERTINGGAL DALAM KERETA....
UWAAAAAAAAAAAAAAA!!! T_T



(p/s: Moral of the story..jangan duduk rumah tinggi-tinggi..kalau bulan puasa jadik macam tu macam mana? mahu pitam lerr jawabnya...HEHE..)

Sekian,

6 comments:

ZWAN SABRI said...

Tingginya umah.. tingkat 80 tingkat tuu.. btw, kesian kat depa, atan tetinggai kunci umah pulak.. HAHA


MySuaraBlog: Ini Blog Lucah?

Lulu Caldina said...

blog ni dah tersenarai dalam bloglist Lulu-Pages :)

amirah said...

maw aje mkan plempang free atan neyh..hahaha

atien said...

kesabaran sgt penting kt sini..hahahhaa..
mau panas ati kwn2 dia dgr kunci umah tertinggal..haha

Nor Shazana said...

tuh lah pasal. hadoi.. atan2...

AMMAR YASIR said...

Bhahahaha..bongok punya Atan..