Pages

Wednesday, 10 August 2011

Terkena wabak ULAR SAWA!

Ulaq Belikaq Atas Pagaq. ^^,

'Na!!!Na!!! Bangun!!! sahur..!!! Isyk..orang gerak berapa kali tak bangun-bangun.!' Aissyhh.. mak aku nih..kacau daun betol lah.. Apa main jerit-jerit pulak pagi-pagi buta nih... Habis hilang rupa kegadisan tu. *sejak bila mak aku bertukar status gadis nih? Aisyhh..apa-apa jelah..Awet muda kot! muahaha.. Silap-silap hari bulan terkena dek orang yang sakit jantung mahu koma 40hari.. Orang tak pekak la mak.. Tak perlulah mak nak terjerit-jerit..terpekik-pekik lagi.. Saja nak test mak... Kalau mak kejutkan cara bisik-bisik..Comfirm orang terus bangun.. muahaha.. 



Pagi-pagi tak boleh makan banyak sangat, nanti nak tidur balik kan.. hehe.. jadi aku makan kira-kira separuh senduk nasi dan separuh ikan talapia bakar. *Nasi bukan main ciput, ikan bukan main banyak. Biasanya selepas bersahur kami semua akan menonton drama TV yang dekat ASTRO RAMADHAN tu.. Tajuk dia Dilema wanita kott kalau tak silap. Tapi hari ini disebabkan mataku terlalu 'segar bugar' aku memperuntukan untuk berehat-rehat sebentar.. Elok sangat lah tu..lepas makan terus serbu katil... Mengantuk derr!! Masa makan tadi sipi-sipi je mata aku ni terbukak. Nasib baik tak tersumbat nasik dalam hidung. muahaha.. *Ingatkan nak tunggu 10-15minit baru nak pergi minum air. Cikgu shaye pesan..tak elok minum air mendadak selepas makan..


Sekarang dah pukul berapa? Pukul 5.40 baru.. Hahhhh?? 5.40!! Gileq tak tentu pasal aku jadinya.. Lagi beberapa minit nak azan subuh. Aku tak minum air setitik pun lagi..!!! Gedebash-gedebush.. aku hamek gelas..sempat teguk sekali lepas tu terus azan. Hadoii!!! Menyesal aku pi tiduq!! Dah lah aku ni jenis kuat minum air. Tak pasal-pasal aku bakal berhadapan dengan proses dehydrated hari ni!! 

Air oh air..




Tanpamu aku rebah..
Tanpamu aku lemah..
Engkau sumber kekuatanku...
Engkau tunjang utama kehidupanku..
Tahukah engkau bahawa...
Aku cinta!! Aku rindu padamu!!!

Oh Air Masak tapisan...
Datanglah padaku..


Cehhh..kemain ayat bercintan-cintun...Hehe.. Sabar ye air.. Nanti selepas azan maghrib kiter teguk awak puas-puas.. Tunggu kiter tau.!!! ^_^

(p/s: nak tahu mak saya kejutkan bangun sahur pukul berapa?? pukul 4.15pagi.!!! saya ulang..4.15pagi!!!! sabar jelah.. nak bagi anak-anak dia makan puas-puas kott... Bagos mak shaye ni! ^^,)



Jangan risau..shaye pun sayang dekat orang-orang yang sudi klik INI. TQ:)

Sekian,

5 comments:

ZWAN SABRI said...

zwan pun kalau sahur, zwan makan sikit jer.. tapi kalaw time berbuka, memang dah rupa ular sawa dah yang kekenyangan.. HAHA

MySuaraBlog: Friend Page di Facebook

SoLy SoLicious said...

tido tak hengat ..hahhaa...mmg mcm ular sama dh r..teehee....
air putih tu penting tau... lai kali jgn lupe mnum ya

Gadis Berkaca Mata said...

mmg dh sejebik mcm rupa ular dah pn. tidur xhengat dunia.

atien said...

HAHAHA..
na, bgun na..lewat dh tu..
kah3..

mjur sempat minum air..
harrr~ semput~

Gadis Reben Bermerah Jambu said...

koya ngat etek.