Pages

Thursday 11 August 2011

Pihak ke-3 Cuma boleh ambil IC kalau ada surat kebenaran.

'Ayah dah ambil dah IC Na?'
'Tak! Dia cakap wakil tak boleh ambil..buat letih je ayah cari parking.! Dah lah semua parking penuh!'
'Hah?? Dah tu yang mak cakap boleh..'
'Mana ada..Memandai je mak tu..Na tak baca ke kat slip resit tu dia tulis apa?'
'Mak siap call lagi, dia cakap wakil pun boleh.. Hah?? Hurm...hehe.... Tak..'
'Syarat-syarat nak ambil IC baru..


1. Pemohon dikehendaki membawa IC lama atau IC sementara bersama.
2. Slip pembayaran perlulah disertakan bersama.
3.  Bagi pemohon yang berusaha 12 tahun kebawah perlulah disertakan sijil kelahiran bersama.
4. Sekiranya pemohon menghantar wakil untuk mengambiil Ic, Wakil pemohon perlulah membawa IC wakil bersama.
5. Wakil juga dikehendaki membawa borang persetujuan pemohon  yang disahkan untuk mengambil IC pemohon.


Ni semua syarat-syarat dia..Yang No.5 tu tak ada macam mana nak ambil? Ni hah.. ambil ni baca sendiri..' Sambil hulur sehelai kertas kecil kat aku. Kemain tegas woo..
'Pulak dah..' tak sempat aku nak baca ayah aku hulurkan sekeping IC.
'Nak ambil..' Baru je tangan menyentuh IC..Aku tengok wajah seorang free hair di kad tersebut.. Aikkk??Tak silap aku..aku ambil gambar IC pakai tudung..
'Ni IC ayah..Hehe..Ni hahh...' patot lew.. Isyk! ayah aku nih..Nak main-main yer..
'Aikkk??? IC siapa pulak ni?NOR SHAZANA MOKHTAR.?? Tu nama aku tuh..Awat lain macam je rupanya nih??' tenung dan tenung...tiba-tiba... hati berteriak kencang.. sekencang ombak tsunami.. 'Wuhhuuuuu!!! IC baru beb! Kelas gitu!!!' muahahaha..
'Hey..hey..Nak pergi mana tuh....? Bak balik slip ayah.'
'Slip ayah????*tengok balik pada slip... Jabatan Kerja Raya(JKR)??' haihhh...Bang Bang BOOM jugak aku hari nih.
'Hehehe..' mulalah ayah aku sengih-sengih.


Baca bukan main semangat lagi..macam pembaca berita tuh.. sebijik!! Haihhh.. Menjadik jugak ayah aku nih menyakat. Haiiihh.. Semangat anak dia nih percaya. Apa-apa pun TERIMA KASIH ayah. Jasamu ku kenang sampai bila-bila! Shaye shuke shangat ngan IC baru nih! ^_^

Mr.Bean pun ada IC, Amek hang!
Khunsa yang tak tahan tuh!! muahaha


Sekarang shaye dah tahu kenapa cik Abang IC (boleh baca pada entry DISINI) semangat menunjukkan perbedaan IC shaye yang lama dan yang baru nih.. Jelas ketara perbezaannya! Tanjat BOBOI! HAIHH SEMPUT~ ^^,


(p/s: dulu orang mintak nak tengok IC: 'Tak payahlah.. Buruk shangat!!' Sekarang orang nak mintak tengok IC: 'Tak payahlah.. Cun shangat!!' muahahaha..)




Sekian,

10 comments:

SoLy SoLicious said...

dulu time budak2 amik gmabr wat ic serebeh...skg cun2 dh..hahaha

Gadis berkaca mata said...

@soly solisious
betul2..dulu ikot je ckp orang.. habis serabai.hehe

atien said...

HAHAHA...
dulu org nk tgok ic, x payah lah
skrg org belum lg nk tgok, awl2 lg dh nk tnjuk kat depa..hahahaha..

comey i/c baru...

Gadis berkaca mata said...

@atien
tu kate.. hehe.. napok gaye kene photostad balik la salinan IC nok masuk U ekgi. Haihhh. semput~

atien said...

HAHAHA..nape ambik pakwe sy??
oh my rowan..kah3

atien said...

HAHAHA....tu kate

Gadis berkaca mata said...

@atien
la..pakwe awak ke? sory2.. hehe. pinjam satt. nak kasi glamer. :p

farahNothman said...

bestnye ade ic pic cun..
farah punye ic tdng bulat jew..huahaha

Gadis berkaca mata said...

tudung bulat?? tudung mcm mane tu? takpe2.. nanti terlebih cun org nak curik plak nanti kan. hehe..:)

myra yusreena said...

oho..nsk g bust ic bsru jugak la! haha