Pages

Monday, 10 October 2011

Yahoooo!!! Raya datang lagi!!!

Gembira tak terkata hati ini apabila melihat makanan berupa.. Nasi himpit (nasi kapek), kuah kacang (kuah satay), soto, rendang ayam dan mee basah terhidang luas dihadapan 'iris'ku. Terasa seperti kembang-kencup lubang nasal cavity ku.. 'Sabar..sabar.. Kesabaran diutamakan, kejolojahan disorokkan! Hidup sebagai seorang wanita muslimah memang semua aspek perlu dititik ringankan!


'Wanita umpama anak mata.. Makin disuluh dengan lampu..makin ianya mengecil.. '



Tak percaya?? Cuba lah buat.. suluh anak mata dengan lampu picitt ke..lampu kereta ke.. kalau takde jugak korang patahkan mana-mana lampu jalan dan suluh dalam mata korang..muahaha.... Kalau anak mata korang tak jadik kecik.. Maknanya.. 'Tak lama'lah korang nampaknya.. muahaha.. Okeyh.. disebabkan aku telah mengumpamakan diri aku seperti anak mata yang disuluh dengan lampu pelita.. Aku cuma berlagak selamba.. dan air liur yang sebelum ini hampir tersembur..ku tarik semula dalam-dalam!!! Slurrrrpppp!!! Slurrrrppppp!!!






Tengah duk beratur nak ambil nasi kapek.. Ada akak comel tu tawarkan diri nak ambil mee goreng untuk aku.. Aku pun apa lagi.. ZAAPPPP!! Terus je angguk. Bukan aku tamak haloba ke..hape ke.. Tapi sebab aku malas nak ulang alik nak pi beratoq ambil mee balik. Save skitt masa kan..


'Masa ibarat Power lens...'


Makin rosak mata,makin tinggi power lens.. semakin lama masa dihabiskan, makin tinggi peluang untuk kita berjaya disia-siakan.. Dah terang-terang ada orang tawarkan diri nak tolong ambilkan.. takkan nak sia-siakan pulak kan.. Memang TAKKKK LAAAHHH kan!!






Second round ambik nasi kapek lah tuu..=p

Perut kenyang semua HEPY! ^_^

Pergghhhh!!! Dadih pun ader.!!! Korang ader ke?? =p




Hambekkk!!1,2,3,4.. 4 bekas dadihh beb!!
Ni memang 'gian' bebenow dah ni.. hehe

Mek Ani dari scotland! muahaha=p



Sambutan raya kat matrik pun aku pakai baju ni.
 REUSED  WHAT WE HAD! *orang putih oyak!

Pengskodeng tegar blog!






Gegor lah gambar ni.. mesti kamera
tak restu gambar kitorang..sob3..

OPTOMETRI DIHATIKU!

Overall aku boleh katakan makanannya semuanya SUPERB! Sedap!!! LIKE 1JUTA lahh!!! ^_^


(p/s: peribahasa yang direka diatas tidak ada kena-mengena antara hidup dan mati.. semuanya hasil rekaan GBM semata-mata! =))


Sekian,

2 comments:

NURFATIN ATIKAH said...

Alhamdulillah.. kenyang sgt hari tu.. :)

Gadis Berkaca Mata said...

kenyang perut..suka hati.. lalala~