Pages

Sunday, 19 February 2012

Antara Aku dan Awak

Ehem...ehem.. Sebenarnya saya nak cerita... Eyh.. silap..! Sebenarnya aku nak cerita ni dah lama.. Eyh... bukan-bukan! Sebenarnya saya nak cerita pasal ini dah lama...Arghhh.. saya ke aku? Kompius sudaa..!!!

Hah.. ini adalah komplikasi dalaman yang paling rumit bagi aku. Mungkin bagi orang lain depa anggap..
"Arghh.. ape nak kecoh.. aku-kau pun boleh..bukan ke lagi kamching bunyinye.." 
* Khamchinnngg la saaangaattt.. Bweeekkk. hahaha..

Yang ni memang aku pelik tahap antarabangsa dengan diri aku sendiri. Hampir setiap hari aku berperang dengan diri aku sendiri. Kes yang melibatkan penggunaan istilah aku-awak..atau saya-kau.. eyh..bukan-bukan! Aku-Kau..atau Saya-Awak.

Aku kalau dengan kaum Adam yang bukan muhrim boleh je nak ber'Aku-Kau'. Tapi kalau dengan kaum Hawa aku jadi lemah. Sumpah! Mulut aku tetiba jadi kaku.. lidah berat nak menyebut... 'aaakk... eyh.. Saaayyyaaa...' SEE!! Langsung tak boleh nak membahasakan diri.. 'Aku-Kau'. Errrrr.. mungkin istilah Saya-Awak lagi lembut kott.. kan-kan?? hihii

"Kau asal mana?"
"Hahh??"
"Kau asal mana??"
"Asal Terengganu.."

Aku nak tanya budak ni balik tak berani sebab aku serba salah nak menggunakan 'Aku' atau 'Saya'.. Nak membahasakan diri pakai nama.. Nama budak ni pun aku tak tahu. Tetiba je tegur aku... Ermm.. Jadinya aku matikan ayat disitu. Lantak ahhh.. Daripada aku duk berperang dengan diri sendiri mencari istilah yang sesuai lebih baik aku diam. hihihi.. Nampak sangat aku tak mesra alam kan. Tapi aku kalau dah kenal lelame.. memang dah terlebih alam dibuatnye. Tak kenal maka tak cinta, bukan?

Percaya atau tidak.. Dengan kawan baik aku sendiri aku guna istilah 'Saya-Awak'. muahaha.. Mungkin orang yang mendengar akan berkata 'Eyh..gediknya budak ni.. shaye leerr saaanggaatt..' Gedik? GBM adalah seorang yang gedik? Assalamualaikum cik adik, bukanke gedik itu ciri-ciri yang patut ada pada seorang perempuan.. asalkan biarlah berpada-pada. Tapi kalau dah lelaki nak gedik.. itu dah termasuk dalam kategori LETUN. (lelaki+sutun) hihihi

Tapi kalau dengan adik beradik aku hentam je 'Aku-Mung'. Memang dah tak reti dah berlemah-lembut dah dengan adik-beradik. Hari-hari duk bergusti sumo..Tetibe nak bersaya-awak. Bweeekkk.. takde maknenye.. hahaha..

Ingatkan dah masuk U lidah dah lembut nak berbicara aku-kau.. rupa-rupanya.. HAMPEHH! Keras macam batu jugak. muahaha.. Tapi aku tak pakailah istilah 'saya-awok'.. Malu aihhh.. saya pakai istilah 'Orang-nama orang tersebut'. Yang ni lagi selamat! Takde yang nampak gedik! Fair and square! ^_^

p/s: shaye shuka shenyum shokmo. Bweeekkkk!!!

Sekian,

5 comments:

cinta siswi said...

hehe.. siswi kalau dgn yg rapat sgt2..mmg aku-mung..

xpom gune nama je..hihi

GBM said...

hihi.. GBM ngan budak laki ngan adik2 je aku mung. ^_^

HeNRieTTa JoSe said...

Salam Perkenalan...

misspurple said...

Haha klo nsa plak,sape2 pon nsa akan bhsakan diri as "nsa"..Kau knal ke x,blkang citer.Taram jela.HAHA.nmpak chumil plak bla gna nma smndiri TAPI ngan mmbe rapat,aku,kau sudha :)

GBM said...

@misspurple
nampak cumel dan manja. :)
GBM ngan bdk laki je boleh aku-kau. camne eyh?