Pages

Sunday 30 September 2012

Tarikh lain, kek yang sama.


Seperti yang tentera di sebelah sidebar.. Pemilik GBM secara sah sudah berusia 20+++. OME.. Dah besar rupanya aku ye. Sudah layak memegang status isteri pun.. OPPSS~ 

Muderr kerrr.?? Titeww ni memang suke perasan pun kan. 


1 week, 4days yang lalu merupakan ulang tahun kelahiranku yang ke- 20. Pada malam menjelangnya kejadian tersebut aku telah mengalami sakit kepala yang memang tidak dapat dibendung yang memerlukan aku untuk terus mensyahidkan diri diatas katil. Aku terjaga menjelang pukul 2am. Benda yang first aku tengok adalah handset. Berpusu-pusu mesej masuk.. Fuhhh.. meriah betol. Selalu dalam rumah ni handset aku yang paling sunyi sepi tanpa suara. Maaflah kalau tak sempat nak reply semua. Sakit jari nak taip banyak-banyak.. Nset saya bukannya touch screen pun.. Sedih bukan? 

Bukak je laptop konon-konon nak usha fb.. mesti ramai yang wish.. Baru nak tarik screen kasi 90 degree.. tentera 3 keping note bergelimpangan di keyboard. Yang mengewish.. daripada siapa? Siapa lagi kalau bukan housemate saya yang cun-melecun. Depa marah aku pasai tiduq awai.. Nak buat camna.. kepala sakit sayang oiii.. Apa-apa pun terima kasih kalian.. Susah-susah je tulis note.. hihihi~


Keesokkan harinya naqibah ajak buat usrah dekat rumah aku. Mula-mula aku was-was jugak ah.. kenapa tiba-tiba nak buat dekat rumah aku kan.. Tapi aku buat deerrkkk je.. nanti aku feeling terlebih bendenya tak seperti yang aku rasa. Kuciwa bersendirian plak. Muehehe.. 

Usrah selesai pada jam 10 malam. Aku dah bersiap-siap masuk bilik tukar pakaian nak masuk tidur.. tup-tup dengar orang nyanyi..

"Allah selamatkan kamu...
Allah selamatkan kamu...
Allah selamatkan Hanom, Fatin dan Shazana..
Allah selamatkan kamu..

Aku pun keluar daripada bilik.. Eyh-eyh.. ada kek.. hehe.. senyum-senyum kambing seraya dalam hati berkata.. 
"Aku habaq dah.. kan betoii something will happen tonight"


Bersama si bloggah VIP cik Fatin 
Dengan berbaju ready untuk tidur lengkap dengan kain batik... Wah, bagus GBM.. "Perfect" sangat! Sesuai untuk masuk Ratu Cantik Terperasaannn. p/s: Terpancar jelas sinar "keibuan". hihihi

Bersama hanom.. Birthday Hanom bulan July.
July kan cuti so kite postpone jadi bulan Sept.
Menyambutnya together2~

Terima kasih family bulatan gembira. Saya sungguh gembira.. Kek handmade. Payah nak cari tuh.. Sedaapp!


Sabda Nabi SAW:"Berilah hadiah sesama kamu, pasti kamu akan berkasih sayang." (Al-Mukjam Al-Awsat : 7448)


Tahun ni meriah sikit.. dapat variety buah tangan. Ada besar, ada kecil... saiz bukan ukuran tetapi apa yang penting keikhlasan anda yang menghulur dan berucap sudah cukup untuk membuatkan bibir ini tidak pernah berhenti daripada terus mengukir senyuman.. Terima kasih semua. 



Hamboiii.. kuatnya silau!!!!!


 Wiwooo..wiwooo.. Adam Mukhriz ada kat dalam.. hihi >.<








3 hari yang lalu aku menerima bungkusan daripada Peneng. Jauh tuh. Utaraq sana. Dan apa yang paling aku terkejut adalah isi kandungannya.. Terkelu aku melihatnya. Tak pernah terduga langsung aku untuk memilikinya.. Siap dengan nama siap. Terima kasih wahai si pengirim. Walaupun diri terasa seperti macam.. "Erk.. nampak sangat aku ni berperangai kasaq macam laki kan." Nanti nak tunjuk kat mak ah..
"Mak, orang dah ada jersi siap tulis nama lagi..Fuyooo.. mak jangan jeless.."
Comfirm lepas ni mak aku bercekak pinggan seraya menunjukkan muka sehabis 'manis' dan berkata
"Oit, hang tu laki ka pompuan.. Dah lah pakai kasut macam jantan."


Isyk.. mana ada jantan sangat pun.. 
Comel apa. secantik si penerimanya jugak! =)

UKHUWAH ITU BUKAN TERLETAK PADA PERTEMUAN,BUKAN PADA MANISNYA UCAPAN DI BIBIR,TETAPI PADA INGATAN SESEORANG TERHADAP SAUDARANYA DI DALAM DOANYA. ♥

Sekian,

1 comment:

Nurfatin Atikah said...

i like this post! hehe.. kek coklat tu hen haochi.. :)