Pages

Sunday, 11 November 2012

Muka-muka pemimpin bakal-bakal Optometrist Malaysia







Sekali pandang macam skuad pelapis DIGI sedunia la pulak. Muehehe.. Haiipp.. DIGI kaler kuning.. yang ni kaler oren ok. Sape yang cakap macam skuad pelapis DIGI memang sah korang ada something wrong with your colour vision. Baik pergi chek dekat Klinik Ui Vision Puncak Alam cepat-cepat sebelum berlaku kemelaratan lalu memadamkan terus sistem penglihatan anda.. Oppss~

Seperti yang telah aku nyatakan pada entry yang lalu di sini... Cadangnya memang sepatutnya event ni berlangsung pada 3 minggu yang lalu lagi.. tapi disebabkan kekangan-kekangan yang memang tidak dapat dielakkan, terpaksalah ianya ditunda sampailah berlangsungnya hari yang sebenar-benarnya ia berlangsung iaitu hari Jumaat yang lalu- 9/11/12.

Tarikh dimana keputusan pilihanraya diumumkan.. Alhamdulillah.. Majlis berlangsung dengan baik.. walaupun aku kelihatan sedikit gabra sebab masa sudah hampir berganjak ke pukul 5.30petang event masih segar berjalan. "Waaa... kene tinggal bas la cenggini..!!!" lantas hati mula bermonolog kesedihan. Itulah hakikat yang terpaksa diharungi oleh gadis-gadis seperti kami apabila siibu dan siayah tidak mempercayai si anak yang sudah memiliki lesen untuk memandu kereta sendiri.. SEDIH! Terpaksalah si anak kais pagi naik bas, kais petang naik bas. *Eyh. Apa kaitan?? -.-"

Apa-apa pun jutaan tahniah buat barisan muka-muka baru Optimist 2012/2013. Selamat menjalankan tugas dengan baik. Ikhlaskan hati, tenangkan jiwa.. Jihad untuk Allah. InsyaAllah.. Semuanya akan dipermudahkan NYA. Semoga Optimist UiTM lebih maju di masa-masa akan datang.







GOG

"Gomo Opto Gomo"

















Tahniah MR. PRESIDEN!!! =)

Fudhail bin Iyadh berkata, “Jika aku mempunyai doa yang baik yang makbul, maka semuanya akan aku persembahkan (pohonkan) untuk pemerintah.” Ia ditanya, “Wahai Abu Ali, jelaskan maksud ucapan tersebut?” Beliau berkata, “Bila doa itu hanya aku tujukan untuk diriku, tidak lebih hanya bermanfaat untuk diriku, namun bila aku pohonkan untuk pemimpin dan ternyata para pemimpin berubah menjadi baik, maka semua orang dan negara merasakan manfaat dan kebaikan.” (Dikeluarkan oleh Abu Nu’aim dalam “al-Hilyah” (8/91) dari jalan Mardawaih as-Shabigh dan sanad Abu Nu’aim adalah sahih)


Sekian,

4 comments:

zila manaf said...

cayok cayok!

Gadis Berkaca Mata said...

:-)

Budak KacaMata said...

wah..dah besor2 semua dah..haha..aidid president?as expected..

Gadis Berkaca Mata said...

tak lah. aidid mantan presiden. presiden yang barunye si ihsan khalid.