Pages

Thursday, 15 November 2012

Ragam-ragem-ragim Masyarakat

Situasi A
Si A: Kau dah makan belum...
Si B: Belum..
Si A: Isykk.. kenapa tak makan lagi? Diet ke?
Si B: Mane ada.. aku makan roti je tadi.. takde duit nak beli nasi.
Si A: -.-"

Situasi 2
Si A: Eyh, jom makan..
Si B: Taknak ahh.. aku dah makan biskut cicah susu kat rumah tadi..
Si A: Eleh.. tu je? Mane cukup.. Mesti kau diet kan? Sebab tu taknak makan nasi..
Si B: *Karang ada jugak yang makan pelempang aku kangg..

Situasi 3:
Si A: Eyh, B!! Kenapa aku nampak kau semakin lebar eyh sekarang?
Si B: ....?? *"Untuk bahagiakan kau lah.. kau kan selalu kata kau paling gemuk.. "
30 minit kemudian..

Si A: B jom makan..
Si B: Takpelah, aku dah kenyang.
Si A: Kenyang? Kau makan apa?
Si B: *Makan hati dengan kau!
Si A: Diett letttewww kan.. Aku tahu kau terasa dengan aku kan?
Si B: *Tahu takhapeee!

*****************

Persoalannya sekarang.. KENAPA manusia, mindset kalau tak makan nasi tu... dikira DIET? 







Bagi sesiapa yang risau tentang kesihatan tubuh badan mereka.. Apakata kita cuba mengikut cara yang lebih baik.. No pills, no vitamin, no surgery... SELAMAT! 


Selamat mencuba! =)

Sekian,

2 comments:

hayatFARAH said...

malaysian thinking. :)

SAYANGKU RAIHANA said...

setuju..malaysian thinking, padahal roti tu sama kumpulan dengan nasi..plus minus sikit-sikit sama la..he3