Pages

Thursday, 15 November 2012

Satu Perjuangan


Syukur Pada Yang Esa

Rahmat PemberianNya
Persaudaraan, Keharmonian

Jalinkan Kasih Sayang
Hulurkanlah Bantuan
Kepada Yang Memerlukannya

Mari Kita Bina Satu Ummah Maju jaya
Mula Diri, Keluarga, Sahabat
Masyarakat Dan Negara

Dengan Satu Perjuangan
Satu Arah Tujuan
Di Bawah Rahmat Yang Esa

Kita Melangkah Seiringan
Satu Perjuangan

Rintangan Pasti Melanda
Jangan Undur Walau Selangkah
Teruskan Perjuangan
Hingga Ke Akhirnya
Andai Kau Gugur
Andai Kau Syahid
Kau DiredhaiNya

Brothers
Satu Perjuangan.

******************
Andai kita semua faham akan setiap patah kata daripada lirik ini.. pasti mereka akan tersentuh hiba melihat kekejaman yang sedang dilakukan zionis terhadap saudara-saudara kita di Gaza. Mungkin ada yang kata.."Macam mana nak tolong.. Malaysia dengan Gaza kan jauh..".. Duhai sayangku.. "DOA".. ketahuilah olehmu bahawa kuasa doa itu terlampau hebat.. Ianya tidak mengira jarak.. dekat atau jauh.. Yang penting keikhlasan.. Sesungguhnya DIA MAHA MENDENGAR rintihan setiap hambanya.. Ayuh bangkitlah sahabat-sahabatku.. saudara-saudara kita disana sangat memerlukan kita semua.. 



"Ya Allah, selamatkanlah saudara-saudaraku di luar sana daripada kekejaman orang-orang kafir, kuatkanlah mereka, peliharalah iman-iman mereka begitu juga dengan kami Ya Allah. Agar kami sentiasa teguh berdiri dijalanmu.." Ameen Ya Rabb.. 






McDonald merupakan penyumbang terbesar kepada Israel. Kita sedap-sedap melahap burger, tapi mereka sedap-sedap membedil saudara kita disana. Astaghfirullahalazim.. Apakah kita sekejam itu...??

Ingat.. Kita tidak akan ditanya adakah kita mampu menyelamatkan saudara kita yang berada dalam kesusahan?..Tetapi, apa usaha yang telah kita lakukan untuk menyelamatkan saudara kita di luar sana..
Sekian, 

2 comments:

SAYANGKU RAIHANA said...

Ya Allah, kesiannya rakyat palestin. Kanak-kanak pun jadi mangsa. Itu yang tak tahan..tp aku sangat respek semangat juang depa. walaupun dalam kesusahan dan kesengsaraan tapi semangat islam depa tinggi kalau nak dibandingkan rakyat islam malaysia..=)

Gadis Berkaca Mata said...

sangat. tapi berape ramai je yang sedar tentang perjuangan yang mereka bawa ni. tak semua yang peka tentang dugaan yang saudara kite alami ni.