Pages

Sunday, 17 February 2013

Festival Pelamin di PWTC Ktrg

Dua hari lepas mak aku ajak aku pergi PWTC tengok festival pelamin. Maklumlah nanti ada orang tu nak kawen. Mak aku yang paling excited. First time nak dapat menantu la kate kan. Orang lain yang nak kawen. Orang lain plak yang sibuk terhegeh-hegeh pegang henset tergayang-gayang depan pelamin. Bukan sebab bergayut okeyh. Tapi buat amal jariah dengan menjadi photographer tak berbayar. Tapi kenape henset? Dah tu.. itu je modal yang ada ketika itu. -.-

Nama je festival pelamin tapi semua yang berkaitan dengan khidmat perkahwinan ada dipamerkan disini. Gubahan hantaran, kek, tempahan goodies, tempahan kad kawen, baju pengantin, dan jugak khidmat photographer semua ada. 












MasyaAllah pelamin macam taman diraja ko. Grand...teeesangat! Meleleh air liuk tengok. 


Antara baju pengantin yang dipamerkan. Yang len ada je lagi.. tapi xsempat nak senap. 







Antara yang banyak-banyak pelamin aku paling suka yang ni. Simple and nice. Tiada upacara bersanding cukup sekadar untuk mengambil gambar kenang-kenangan di hari bahagia. Nanti esok-esok boleh tunjuk gambar kat cucu. Errkk.. tapi kaler dye pink.. Eyh. tak tau ka..pink tu kaler 'pebret' GBM okeyh. Sangattt. *tangankedadamatakeatas. IT SEMUA POYO. muhehe. 






Kek yang keras diluar lembut didalam. Yang keras kalau boleh dekat aku dalam tongsampah lah jawabnya. Aku makan bahagian dalam je. Aku tak berapa suka kek ni. Sebab kek ni akan menjerumuskan aku ke lembah pembaziran. Maka bersahabatlah dikau bersama sang si tan tersebut. Ye la. Dah penat orang hias cecantik pergi buang plak. Durjana namanya tu. Tapi coklat sebelah kek tu nampak sedap. =))


Masa jalan-jalan dengan family.. Pekedai tu bagi pamplet, tazkirah bagai dekat kakak dan mak aku je. Aku?   Terkebil-kebil pandang dia.. Dia pandang sebelah mata je. Think positively.. mungkin beliau ni ingat aku masih dalam kalangan budak skolah kot. Muka innocent hidung berhingus. Masih tak sesuai untuk dibagi tazkirah tentang perkahwinan. Tak cukup umur? Ok. Sentap... -.-



p/s: teringat plak 2 bulan lepas kawan kakak aku cakap 'Muka adik awak ni nampak mudalah..nampak macam muka budak sekolah lagi.'. Mungkin pekedai tu pun ingat macam tu kott. *Pengsan!




Rasulullah SAW dalam hadisnya bermaksud, "Beritahulah kepada orang ramai akan nikah ini dengan pukulan gendang dan rebana". (riwayat Ibnu Majjah)


Rahsiakan pertunanganmu, hebahkan perkahwinanmu.


Sekian,

4 comments:

biela bell said...

suka tgok pelamin ^^

Gadis Berkaca Mata said...

Kan.. sebab cantik. =)

ZWAN SABRI said...

Takpaa... biar muka nampak macam budak sekolah, jangan muka nampak macam makcik2 sudah.. HEHE

Gadis Berkaca Mata said...

kan. betul jugak tu. kalau makcik makcik sampai ke sudah xbernasik minyak nanti. hehe