Pages

Sunday 21 December 2014

Dating

Dalam hidup benda yang paling aku tak pernah buat ialah keluar dengan lelaki ajnabi secara berdua duaan. Tak pernah. Allah hadirkan perasaan malu itu hadir sejak kecil sejak zaman sekolah untuk mengadap insan bernama lelaki. Alhamdulillah aku suka dengan perasaan yang dikurniakan Allah tersebut. Bahagia.


Jadi bila dikatakan aku sedang berdating itu bukanlah dengan mr.istikarah, boyfriend, mahupun empunya tulang rusuk bergetar yee. Bukan. tak pernah dan tak akan pernah. Selagi Allah masih sudi hadirkan perasaan malu ini, insyaAllah akan ku pertahankan diri ini daripada terjerumus ke lembah itu.


Seperti biasa mukaddimah yang panjang lebar daripada seorang perindu dunia taipan maya. Semalam ada dua orang puteri telah melamar diri ini untuk keluar makan malam ke sebuah tempat istimewa. Subhanallah. Cantik dekorasinya restorannya. Patutla susah sangat waze nak jumpa. Sampai beberapa kali pusingan baru jumpa. Makan buah langsat si puteri-puteri dalam kereta kuda semalam. haha.

Tadaa. this is the location of blind date for that night. 


Selalunya yang bawak "keta kuda" kita selalu dengar adalah putera kacak. Kali ni kisah dating aku dijemput oleh muslimah cantik berjubah pink dan turqoise. 

Kedai ni dimiliki oleh Dr. Anwar Faizal. Penulis buku Diagnosis. Aku tak kenal sangat dia ni. Co-driver malam tu yang minat sangat dekat Dr ni. Dah lama co-driver teringin nak makan dekat sini. Kebetulan si driver pun tidak pernah lagi merasai makanan bersteamboat. dan kebetulan lagi aku ni antara kaki steamboat. Sebenarnya takde la kaki sangat pun. Nak makan selalu pun kena fikir dua tiga kali jugak. Makan steamboat dah RM20-40 seorang. Poket seorang student yang masih bujang apalah sangat isinya kan. Bila makan mahal mahal ni selalu aku terpikir, aku makan sedap sedap saudara dekat syria, gaza tu apala makanan diorang harini kan. Teringat pula kata ustaz.. 

Apa yang kita makan mahal-mahal ni pengakhirannya ditandas. Apa yang disedekah pengakhirannya tak pernah ada malah mendatangkan saham untuk kita disana kelak. Jadi buatlah keputusan yang bijak.  

Fabret no.1.0 en.sotong.

Fabret no.1.1 en.ice cream vanila+yam

Fabret no.1.3 en.abc jagung extra! 

Dekat sini makanannya bersistem buffet. Self service. Eat until you full. Alhamdulillah kenyang. Terima kasih buat rakan rakan kolej semua. Maafkan diri ini kerana terpaksa menolak perlawaan kalian untuk menonton wayang. Cinderela jadian memang macam ni. Tak boleh tak balik rumah selepas pukul 12.00tgh malam. Penjaga tidur yang baik. hikhik. 

Dari kiri, co-driver, driver, backup driver,dan cinderella jadian. haha




Nak register untuk check mata bersama kami sem depan boleh pm.
*Awal bukak buku. padahal study week baru nak mula.haha

Sekian, 

4 comments:

Mysara Ab Rahman said...

wah terliur tgok...rndu pulak nk hangout dgn kawan2

nur fadhilah said...

ayat diee, memang macam melepaskan rindu nak menulis :D

Nurfatin Atikah said...

thanks for this entry gbm <3

Gadis berkaca mata said...

@mysara kan. kte yg update sndiri tgk pun boleh terliur. haha


@fadhilah mmg la. org tengah rindu betul. lepas gian. haha.


@nurfatin tq jgak update kisah best friend dlm blog vip. hihi