Pages

Thursday 19 March 2015

Bersara sudah...

Alhamdulillah...

After almost 5 semester serve as orang kuat media dalam Persatuan Pelajar Optometri UiTM (OPTIMIST).. finally pada tanggal 14 March 2015 secara sah terlucut jawatan yang disandang sebagai Exco Multimedia, Publisiti dan ICT setelah hampir 5semester lamanya. Perghhh, so longgg aaaa. Cam tak caye je. Macam semalam je baru terima mesej rasmi daripada setiausaha agong OPTIMIST tentang perlantikan mula mula dulu. Muka budak baru masuk second year masa tu. Status nerd memang tak lari. Nampak je nerd tapi aku ni bukannye rajin sangat. Tapi kalau bab makan dan tido itu memang rajin terlebih. haha. 



Bila diimbas kembali detik detik awal perlantikan sebenarnya sampai sekarang pun aku tak pasti kriteria diorang dalam memilih exco media ni. Sebab masa aku first year aku pendiam kot. Cakap pun sesama batch je yang banyak, dengan senior senior kenkadang je. 


Tapi aku suka jadi patient cek mata dengan senior. Sebab aku suka belajar dalam suasana praktikal berbanding teori teori dalam lecture hall. Lagi jelas mudah dan senang faham.Tapi aku anti gila kalau senior approach aku masuk klinik contact lens jadi patient diorang. Peristiwa hitam, gelap dan legam yang membuatkan aku pernah nekad tak nak pakai contact lens sampai bila bila. Bukan salah diorang, tapi salah aku sebab aku sebelum ni mana pernah didedahkan dengan teknik pemakaian contact lens dengan betul lagi. Semua pakai redah je. Sampai merah+bengkak! Alhamdulillah naik semester 3 atau 4 *aku pun dah ingat ingat lupa*.. semua wajib pakai contact lens untuk rasa sendiri kehadiran contact lens dalam mata. supaya senang nak explain dekat patient. Masa tu baru aku sedar... "OOO.. rupenye senang giler pakai contact lens ni kan. Best giler!"



Dah masuk forth year dah pun sekarang. Tinggal beberapa bulan sahaja lagi sebelum aku melangkah ke alam pekerjaan yang sememangnya lebih mencabar daripada biasa... semestinya aku bakal rindukan semua ini nanti. Tak tidur malam design poster dan flyers, banner Jom Check Mata. Handle blog dan page Jom Check Mata. Design T shirt untuk program under OPTIMIST , design Button Badge untuk diagihkan kepada setiap orang yang menjalani pemeriksaan mata bersama kami. Heret camera ke hulu ke hilir dalam setiap program.. terpaksa korbankan populariti diri bila banyak muka orang lain dalam kamera sendiri. Itu dinamakan kepuasan. I love doing it. Walaupun kenkadang rasa bosan teramat bila dipaksarela amek gambar orang je manjang setiap waktu. Nak jugak orang tangkapkan gambar kiteee. haha. 


Semoga adik adik yang bakal menerajui tampuk media dapat mengalas tugas yang diberikan ini sebaiknya. Ikhlaskan hati, senyum dan jangan stress stress. Kalau sakit hati istighfar, kalau sakit mata jumpa akak GBM. Nanti akak cek mata free, kasi button comel free dan senyuman yang paling maniss secara percuma. FOC!

Free Of Charge! 
jom senyum. =))




Bersara sudaa.. 
bergambar tak boleh nak pandang camera dah. Japgi orang salah anggap tengok mata aku berair dikatanya aku menangis. Padahal aku ada masalah keratoconjunctivitis sicca (dry eyes). *Eceh. 


Sekian, 

No comments: