Pages

Wednesday, 3 August 2011

Mentang-mentang bulan puasa takde SYAITAN

Melampau sangat tu makcik! Tahulah bulan puasa ni takde syaitan. Boleh duduk jauh-jauh...Well.! Maklumlah..Syaitan takde..! Jadi takde sapelah yang boleh kacau orang tengah solat kan. Semua orang boleh 'khusyuk' sembahyang..


Itu yang aku tengok sepanjang bersolat terawih di surau berdekatan.  Perghhh..Sorang-sorang sembahyang jauh tak tahu nak cakap. Muat badan bersaiz double XXL kot celah setiap saff. *nak tunjuk betapa ronggoknye saff!terlampau sakit mata yang memandang tau! Maklumlah..dekat sini semua 'kaya-kaya' . Semua pi terawih pakat bawak sejadah gedabak-gedabak boleh muat size king kong tuh. Lepas tuh mulalah 'aku berdiri atas sejadah aku,kau berdiri atas sejadah kau!' Kesannya...jelas terlihat keronggokan di setiap saff. Aiyyo..!!! Kalau semua pakat ikot cara sendiri bila lah nak padat 'kawkaw' setiap saff. Aku nak tegur nih segan. Maklumlah shaye nih muda lagi..nanti tegurkan makcik-makcik silap tafsir pulak. Terpaksa lah shaye luahkan di laman blog nih.
**********************
Tak kan nak suh Pak Imam
usha kot makcik.. Baru nak
betulkan saff. Hehe=p
Kepada makcik-makcik surau yang terbaca luahan hati shaye nih.. Shaye minta maaf. Jangan terasa hati atas apa yang shaye tulis nih. Shaye cuma hairan kenapa perlu makcik-makcik bawak sejadah saiz kingkong kalau masing-masing takot nak pijak sejadah makcik-makcik yang lain semasa solat?

Marhaban Ya Ramadhan.

(p/s: shaye sendiri bawak sejadah buwuk je tau makcik. Tapi sejadah tu yang banyak berjasa kepada shaye. Sejadah shaye tecik je...Kalau makcik-makcik nak tumpang pijak atas sejadah shaye pun tak pe. Aiman tak kisah..Shaye lagi tak kisah tau makcik!!! ^_^ CHILL~ 


Sekian,

6 comments:

atien said...

hahahaha..sejadah king kong yer bg...
sy pun guna sejdah tecik...sjk2 matrik..sjdh tu jgk berjasa kt saya..

byk gop sy tgok keadaan mcm mekna citer ni..hehe..

Nor Shazana said...

sy bru jupe peristiwe nih kat surau nih.

Pn. Sheila said...

alahai.... mcm-mcm ragam kan...

SoLy SoLicious said...

banyak org banyak ragam..huhu

p@kcikLie said...

nape ..sejadah kt masjid tu tak bersih ke...atau dh jd kebiasaan hhuh mcm2 la.

Nor Shazana said...

sejadah kat sini banyak yang dah lusuh. sebab tuh kami2 semua bawak sjadah sendiri. lbih terjamin. :)