Pages

Monday 19 September 2011

Rindukan GBM sangat-sangat!!!!

Hari ini dah termasuk entah hari ke berapa aku menjauhkan diri daripada facebook..blog..dan jugak rumah yang aku cintai. Bukan sengaja menjauhkan diri tapi terpaksa menjauhkan diri!  Aku pun bukannya suka dengan keadaan yang macam ni. Sebak bro nak entry kali ini. Sampai meleleh bagai!! Macam tangkap cintan lew plak. muahaha.. Okeyh-okeyh...back to normal. 4 september lalu aku berangkat ke Shah Alam. Dengan harapan dan semangat yang baru...Aku melangkah dengan penuh semangat untuk mendaftarkan diri sebagai student baru di UITM Puncak Alam pada 6 september. Aikkk..!! Daftar 6 sept tapi kenapa 4 sept dah pergi??? Pelik?? Tak pelik pun lah.. Ayah aku saja nak pergi awal.. Nanti leh beraya rumah sedara mara di sana... Kat area-area KL memang ramai sepupu sepapat aku menetap kat sana.

Pada 5 sept tu...sempat jugak lah ayah aku servey menyervey tempat yang bakal aku daftar pada keesokkan harinya.. Nak tahu apa reaksi aku? ‘Haihhh.. semput!!!’ Benar-benar puncak bro! Sesuai dengan nama UITM Puncak Alam.. Dengan keadaan yang luas dan kawasan sekitar yang di penuhi dengan semak samun,pokok-pokok dan lading kelapa sawit.. *patut leww manyak Charlie.. haihhh..


Fuhh.. sekarang tibalah hari pendaftaran... Bab pendaftaran dan pembahagian kunci ni ni aku tabik giler. CEPAT DAN PANTAS!!! Hanya beberapa minit dah boleh angkut barang naik bilik. Nak tahu aku dapat bilik apa? A1101/C6. Ceeewaaahhh! Bangga gilaq siyyyhhhh!!! Bilik nombor 1 gitewww.. ko ader? Muahaha..
Orang lain sibuk duk beratur nak naik lift..aku?? Naik tangga pun boleh.. Bilik aku kan tingkat satu jew..  Senang! Ambil barang dari boot kereta dan naik beberapa anak tangga dah sampai bilik. Bilik aku betul-betul depan tangga dan bersebelahan dengan surau dan bilik dobi! Fuh. Satu lagi kemudahan yang amat menyenangkan!!! Sesudah pack-pack barang... aku, emak, ayah dan 2orang adik perempuan aku pergi ke kolej raflesia untuk makan tengah hari.. dalam pukul 11pagi kot.. aku pun tak berapa pasti. Dalam pukul 12tgah hari emak dan ayah aku dah nak berangkat balik. Dengan muka yang selamba aku memerhatikan kepemergian familyku. Chill beb!!! Mana boleh nangis.. kan tahun lepas aku dah ada pengalaman jauh dari family semasa aku belajar kat Matrik kedah. Jatuhlah saham gua beb meleleh depan orang ramai. ^^,



Minggu orintasi kat sini takdelah teruk sangat. Okey je.. Cuma kekurangan tidur je. Ni antara gambar-gambar yang sempat aku rakamkan sepanjang minggu orintasi. *takde mase nak letak watermark...agak busy.sorry. =p. Opsss...jap-jap. sebelum tu nak bagi amaran. Agak banyak jugak gambar ni..kalau bosan kena tengok jugak! Chill beb. hehe=p

Gambar yang kat bawah ni masa aku pergi servey dengan family sebelum tiba hari pendaftaran.





Macam kena sampuk je aku bile tengok tangga ni depan2.
huh!

Kediaman raflesia














Kawasan sekitar semua dipenuhi hutan-hutan. Subur bebenor
Puncak nim. Haihh..


Gambar yang bawah ni masa minggu orintasi. Sedih bro. Opppss.. tahan-tahan! Mata tak boleh mengeluarkan air lagi lah...mata kan dah matang...



Abang2 dan kakak2 PM kat sini takde lah segarang
 kakak2 dan abang2 mase aku orintasi kat matrik dulu. 





First time naik tangga azimat nim.
Giler semput weyhhh wa cakap lu!

Nanti kalau nak pos surat kat aweks-aweks Puncak Alam
boleh antar ke alamat ini. hehe.  *saje iklankan kat sini.=p





Gambar kat bawah ni masa aku pergi majlis perasmian minggu destini siswa di kampus UITM SHAH ALAM. Gempak beb.!! Besaq gilaq dewan diaa!!!

UITM di HATIKU!


Syok tengok Naib Cancelor UITM berucap. ^_^






Sketsa dari student UITM.





Budak2 yang kena 'april fool' mase hari last orintasi.
Sentap beb! Aku pun tak terlepas dari meleleh-leleh!





Nyanyian lagu Nasyid sahabat sejati beramai-ramai!




Penutup MDS UITM Puncak Alam..



Gambar bawah ni aku tangkap sehari selepas berakhirnya hari MDS. Pemandangannya...FUHHH!!! TERBAEEEKKK DERRR!!!!


Biler aku tengok pemandangan ni aku teringat kat family.. Ayah aku hampir
 tersesat dek kerana bulatan tersebut.  Kenangan...kenangan... 

UITM PA memang banyak KOLAM!!!!


( p/s: Hari ni aku sambut hari ketuaan aku sorang-sorang... tanpa kek..tanpa family disisi.. takpe..takpe.. Nasib seorang perantauan memang macam ni.. TERIMA KASIH kepada NORHIDAYAT BT MUDA dan MOKHTAR BIN MOHAMED kerana menjaga dan membesarkan diri ini sebaik mungkin.. KASIH ANDA TIADA PENGHUJUNGNYA... )


Sekian,
Salam perantauan dari GBM.:)

4 comments:

tamlegend said...

owh...mogs bersua kits nnt...hehehe.tak baik kutuk puncak alam ni tau...suasana bagus ape untuk org y nak blajo...susasna tenang dan menghijau...

Mohamad Rivai said...

jalan jalan tak ajak2..

huh...

atien said...

byknye gmbr tangga kejayaan...
semoga anda mampu menggapainya...
amin~

nice ouhh PA..:)

Gadis berkaca mata said...

@tamlegend
aisyhhh...mane ade kutuk laa.. kiter suke ape uitm puncak alam.. selesa untuk study.:)