Pages

Wednesday 18 July 2012

Berbulat Gembira| Taman Botak

Pergi ke kedai membeli buah-buahan,
Terlompat kecil ternampak katak,
Indahnya terasa tamatnya peperiksaan,
Bersama sahabat melawat ke Taman Botak...

Taman botak??? Eyh.. lain macam je bunyinye. Bukan taman... hurm... taman...

TAMAN BOTANI!!! hihihi.. Taman botak tu.. saje je aku mereka. Nak bagi mersa alam skittt. Taman Botani macam panjang je... Taman Botak. Kan senang. Satu lafaz je. Ye idokk..?
Cantik kan? Sejuk mata memandang.. Tenang jiwa yang merasa. Lapang hati yang melihat.. Lagi-lagi lepas musim exam.. memang sesuai sangat pergi tempat-tempat macam ni. Boleh releasekan stress. =)

Sempena 11 Julai yang lalu, selesai sahaja menjawab exam patho aku dan kru-kru berbulat gembira kami merancang untuk ke sesuatu tempat. Kak Nabilah selaku naqibah kami antar mesej malam tu.. pesan pada kami supaya pakai baju tshirt dan seluar. Aku ingatkan K.Nabilah nak ajak kitorang makan-makan, window shopping-menyopping. -.-" Aku pun selamber badak jer berlenggang kankung memakai sekirrttt. 

Nasib baik.. Akak ni memang jenis yang tak boleh nak marah orang. hihihi.. Tengok! Nak tumbuk pun masih tersengih-sengih. Mana ada orang tengah marah dia sengih-sengih. 
Sebenarnya saya rasa akak patut terus terang je dalam mesej semalam. Saya ni jenis yang yang memang tahap loadingnyerr keterlaluan. =p

Eyh.. macam kenal.. bukan belogahh VIP ke nih? =p
Dekat sini diberi dua pilihan.. Mahu naik bas.. ataupun berbasikal. Tapi disebabkan ada 'orang' tu pakai skirrtt terpaksalah pemilihan kami kearah bas tersebut. *Fatin si empunya VIP ni senantiasa dengan kameranya. "Klikk!!Klik!!Klikk" Tak henti-henti flash.. Nak letak dalam VIP dia lettewww.. hihihi


Sekitar menghayati permandangan dari dalam bas.. Bestt.. Berangin bersepoi-sepoi berbahasa-bahasa ko.. Senyum sampai ke telinga! >_<



Feeling-feeling berada di Shanghai.. padahal dekat Shangg Alam jeerr pun.. Nak buat macam ne dulu kemaruk nak future study kat Shanghai sangat kan.. tapi dah jodoh kuat dekat Puncak nak buat macam mana.. *erk..?? Tak terpikir pun nak ke study di luar negara. -.-"Ayat penyedap perasaan diri sendiri jer tuh. hihihi


Kalau ada basikal mesti kita tak payah penat jalan jauh-jauh kan... Kesian akak-akak semua terpaksa berkorban demi adinda tersayang. Terima kasih akak-akak. Uhibbuki Fillah. <3

Penat sampai ternampak bayang-bayang bas dah. Hihihi.. Kesian akak.. Penat yerr.. Takpe-takpe. Jalan pun best apa! Boleh jadi selim-melim! *Erkkk?? -.-"

Dari kiri: Ani, Fatin, GBM, Kak Ju, dan naqibah kami Kak Nabilah
Sebenarnya kru-kru berbulat gembira kami dianggotai oleh 8orang gadis-gadis yang sememangnya cantik-cantik. Tapi disebabkan terdapat masalah yang tidak dapat dielakkan lagi 4orang gadis-gadis tersebut tidak dapat datang. Kak Ju merupakah housemate naqibah kami. Beliau sememangnya seorang yang baik hati. Beliau menjadi driver merangkap guard kami sepanjang keberadaan kami di Taman Botak. Terima kasih Kak Ju. >_<



Kak Nabilah dan Kak Ju. 
Dah penat jalan-jalan.. peluh pun dah menitis-nitis di dahi-pipi-dagu-hidung.. Kami pun terus menuju ke sesuatu tempat yang.........    cantik? Cun? Lawa? Menarik?
Ya! Tepat sekali! Sememangnya cantik! cun! lawa! menarik! dan yang paling penting... ianya sejuk! Weeee.. Bestnyer~~
Ke Rumah 4 Musim! Akak yang jaga kaunter tiket tu cakap.. sekarang musim panas dikk.. Jadi kat dalam tu suasana musim panas. 
Apaaa??? Musim panas??? OhMyEnglishhh....!!! O_o

"Jadi.. kat dalam suhu dia berapa darjah celsius kak?"
"Oh, suhu kat dalam paling maximum duaaaaapuloooohhhhlllaaaappaa... 20 darjah celsius je dik. Silalah masuk."
"20?? Alhamdulillahirabbialaminn...! Fuh..lega-lega~ Terima kasih kak!" ^________^



Suasana dalaman Rumah 4 Musim (Musim panas)





Macam nilah lagaknya bila dah dua orang belogah bersua muka. Seorang berangan berada di taman bunga sedunia.. seorang berangan menjadi 'Raja Sehari'.. *Erkkk...?? -.-"


Ambillah waktu untuk berfikir, itu adalah sumber kekuatan. Ambillah waktu untuk bermain, itu adalah rahsia dari masa muda yang abadi. Ambillah waktu untuk berdoa, itu adalah sumber ketenangan. Ambillah waktu untuk belajar, itu adalah sumber kebijaksanaan. Ambillah waktu untuk mencintai dan dicintai, itu adalah hak istimewa yang diberikan Tuhan. Ambillah waktu untuk bersahabat, itu adalah jalan menuju kebahagiaan. Ambillah waktu untuk tertawa, itu adalah musik yang menggetarkan hati. Ambillah waktu untuk memberi, itu adalah membuat hidup terasa bererti. Ambillah waktu untuk bekerja, itu adalah nilai keberhasilan. Ambillah waktu untuk beramal, itu adalah kunci menuju syurga.
(Credit gambar: Fatin VIP dan Ani Zahidah)

Eyh.. lupa nak habaq. Hampa tok sah risau pasal bayaran nak pi sini. Murah je.. Kalau hampa boleh beli COOL BLOG setiap hari pasti cakap.. 'Wahhh.. murahnyewww.. " hehee.. Nak masuk ke Taman Botak bayar RM3. Nak naik bas bayar kosongg-kosongg-kosonggg...sen. dan nak ke rumah 4musim.. Tak mahal pun.. RM3 jugak. So total up berjumlah RM6 je. Mahal?? Come on.. tempat-tempat macam ni lah sesuai bagi kita sebagai student berhibur.. sambil menghayati keindahan ciptaan NYA.



Pissss.. rakan saya si Fatin VIP tu pun ade hupdate pasal ni dekat SINI. Kite pakai kamera guna henset cabuk ni je.. tak mampu nak beli kamera. Lainlah orang tewww.. ada kamera spesial lagi.. Gambar pun mesti hot sentapp kan. Hihihi...

Uhubbuki fillah

Sekian,

4 comments:

Nurfatin Atikah said...

haha, fatin VIP? pun bolehh.. :D lepas ni pergi taman botak pakai seluar track ya, boleh berbasikal.. hehe.. ;)

Gadis berkaca mata said...

Hihihi.. InsyaAllah. Itu pasti. haha.. I dont want bananas fruit grow tu times. haha =p

Nur Zafirah said...

bestnyaaaaa. rugi tak ikut!

Natasha said...

kesian taman botani, da bg name sedap2 awk tukar jd taman botak. sobsob T_T. neways, nice dear.. mcm best je, nk pegi lah :)