Pages

Sunday 22 July 2012

Ramadhan KE-2

Alhamdulillah.. sudah tiga hari berterawih.. maknanya dah 2 hari jugak kita berpuasa kan? Alhamdulillah...Alhamdulillah...Alhamdulillah..

Walaupun siang tadi kepala aku terasa berat semacam.. macam nak hantuk ke dinding gara-gara pening terlampau.. Tapi setelah dialunkan beberapa muka surat cinta dariNYA.. Sedikit-demi-sedikit kepala ini makin kurang denyutnya.

 “Dan kami turunkan dengan beransur-ansur dari Al-Quran ayat-ayat suci yang menjadi ubat penawar dan rahmat bagi orang yang beriman kepadanya.” Al-Israa' ayat 82
“Katakan, Al-Quran itu adalah petunjuk dan penawar bagi orang yang beriman”. Al-Fussilat ayat 44

Sesungguhnya sakit itu penghapus dosa. Alhamdulillah Ya Allah.. Engkau turunkan sakit kepada setiap hambaMU dan Engkau turunkan juga penawarnya iaitu surat cintaMU yang kandungannya terpelihara sehingga ke penghujungnya.

Buktinya aku mampu untuk pergi ke surau berdekatan bersama-sama dengan keluarga tersayang dalam keadaan sihat sejahtera seperti semalam dan hari yang sebelumnya. Alhamdulillah.. =)

DOA SUPAYA DIBERIKAN KESIHATAN YANG BAIK DAN JUGA DIMURAHKAN REZEKI
اللَّهُمَّ اغْفِرْ لِي ، وَارْحَمْنِي ، وَاهْدِني ، وَعَافِني ، وَارْزُقْنِي “Allahummaghfirlii, warhamnii, wahdinii, wa ‘aafinii, warzuqnii.” Ertinya: Ya Allah, ampunilah aku, kasihanilah aku, berilah petunjuk padaku, selamatkanlah aku (dari berbagai penyakit), dan berikanlah rezeki kepadaku.

Sekian,

No comments: