Pages

Wednesday 25 July 2012

Ramadhan KE-4

"SEMANGAT!"

Hohoho! Hari ini aku teroverdose semangat skit. Maklumlah.. sahur terlebih macam ni lah jadi nya.. Hihihi.. Alhamdulillah.. Hari ini merupakan puasa kita yang ke-4 dan terawih kita yang ke-5. Dah hampir seminggu dah terawih kita rupanya yer.. Sekejap jer rasanya.. 

Oh ya! Sebut pasal terawih yang sudah sejam+++ berlalu.. Aku tak tahu lah macam mana nak start.. Sebab aku malu nak citer sebenarnya. Arrghh.. Tapi takpe. Disebabkan rasa SEMANGAT overdose aku tu aku rasa aku patut! Aku patut... Patut untuk rasa MALU!

Tadi tengah-tengah imam duk baca doa untuk salam ke-4 terawih.. 


Masa tiba part.. 


"SALALLAH.. SALAMUALAIHHH" Fuyooo! Semangat benor budak nih. Opss.. Aku tak pasti lah sama ada beliau tu budak atau bapak budak.. Tapi suara beliau.. Tabik springg.. Gempak! Dalam hati berbicara.. "Ini baru seorang.. Kalau mahu semua bersuara jantan macam beliau ni.. mahu runtuh surau dibuatnya. Habislah aku.. takleh dah lah nak feeling g surau jalan kaki lepas nih.. sebab surau yang lain jauh.. kalo jalan kaki pun.. Terawih ke-8 baru sampai kot."

Selepas imam baca yang seterusnya.. 

"SALALLAH.. SALAMUALAIHHH"Fuyooo! Milik siapakah pula suara itu? Dengar macam pompuan... Gulrrppp.. Akukah? Jeling kanan, mak saudara aku senyum-senyum..Jeling kiri, kakak aka jiran aku jeling-jeling.. Sah! Memang sah tu suara aku. Makkkk!!! Macam mana boleh tersasul nih! Tu lah.. Tadi duk mengata orang sangat.. Tak sampai seminit kena batang hidung sendiri. Padan muka! Oooo.. cukup 10 orang yer.. baru runtuh.. Habis kamu tu.. Nasib baiklah tak sekuat suara jantan tadi kalau tak comfirm kaum Adam mendengar laungan semangat aku. *Hahhh.. tengok! Jari.. gatal je nak mengata suara orang macam jantan. Erk...tapi beliau memang jantan pun kan. -.-"

Astaghfirullahalazim..astaghfirullahalazim...astaghfirullahalazim...

p/s: Alhamdulillah.. nasib baik suara ini hanya sempat didengari oleh kaum hawa.. Kalau tak, malu? BERGANDA-GANDA!
Hadis riwayat Abu Hurairah ra., ia berkata:  Rasulullah saw. bersabda:  “Iman itu ada tujuh puluh cabang lebih. Dan malu adalah salah satu cabang iman.” (Shahih Muslim No.50)
Hadis riwayat Imran bin Husaini ra., ia berkata: Nabi saw. pernah bersabda: “Malu itu tidak datang kecuali dengan membawa kebaikan.” (Shahih Muslim No.53)
Sekian,

1 comment:

Sop said...

wah, bagus tu
semangat