Pages

Tuesday, 28 August 2012

Cerminkan diri. Satu keperluan?


Majoriti orang kalau nak keluar rumah kalau tidak 5 minit.. 1minit pun jadilah untuk membelekkan diri didepan cermin kan. Aku sendiri pun mengambil masa setengah jam mempersiapkan diri didepan cermin.
Kenkadang selalu jugak kena usik dengan kawan-kawan..

" Dah cantik dah tu..."

Memang lah orang tengok cermin untuk kelihatan cantik kan. Takkan tengok cermin saja nak mencompang-campingkan diri pulak. Tapi.. Cantik itu untuk siapa? Untuk Allah ke? Untuk manusia? Untuk kebahagiaan dunia ke? atau untuk kebahagiaan dunia dan akhirat? Mana yang kita nak?
Perempuan apabila sembahyang lima waktu, puasa bulan Ramadhan, memelihara kehormatannya serta taat akan suaminya, masuklah dia dari pintu syurga mana sahaja yang dikehendaki.
Tepuk dada tanya Iman. =)


Sekian,

2 comments:

qamarguyz said...

Salam Lebaran Salam Kemerdekaan..
~sebangsa senegara sejiwa~
;P

p/s: dah cantik dah tuuu...hihiii

GBM said...

Salam merdeka raya. =)