Pages

Tuesday 16 June 2020

Cream ruam terbaik untuk si manja anda!

Assalamualaikum. Lama betul laman sesawang GBM ni tak beroperasi setahun lebih jugak ni. Fuhhh. Rindu betul nak menaip.

Alhamdulillah. 1 June 2020 genap birthday anak dara sulung ibu berusia 3 tahun. Pejam celik pejam celik InsyaAllah tak lama lagi Hana bakal mendapat title “Kakak”. Hana pun macam dah tak sabar nak main dengan adik dia. Dah 3 tahun dia main sorang-sorang. Lepas ni ada geng dah nak main masak masak sama sama. Sempena birthday kakak Hana Sorfina baru baru ini ibu telah buat satu keputusan besar dalam hidup iaitu untuk menjadi pengedar shaklee yang sah. 


Besar dah anak dara ibu ni. Sekejap je masa berlalu.

Sebenarnya dah lama sangat ibu tertarik dengan shaklee ni. Semuanya bermula bila ibu tertarik dengan product herba blend daripada shaklee. Waktu usia hana 1 tahun lebih macam tu Hana naik ruam dekat punggung dia. Bukan sikit tauu tapi penuh satu punggung. Ibu cuba ikhtiar pergi farmasi tanya cream apa yang sesuai dah dua jenis cream ibu cuba pakai dekat Hana tapi dua dua tak nampak hasil yang bagus. Hana tetap garu garu cakap gatal punggung dia. Ruam merah merah tetap ada. 


Macam ni lebih kurang keadaan ruam punggung Hana. Penuh tauu. (Gambar ihsan google) 

Ibu post dekat whatsapp group family tanya kot kot ada cadangan untuk merawat ruam budak. Kakak suggest suruh try pakai herba blend. Lepas cuba pakai dalam seminggu macam tu nampak ruam dia dah makin kurang. Alhamdulillah. Masuk minggu ke 2 ruam totally hilang tanpa meninggalkan parut. Best sangat cream ni. Hana pun semakin aktif tak ada dah duk garu garu punggung dia. 



Herbal blend ni bukan hanya sesuai untuk masalah ruam baby, tetapi juga boleh digunakan untuk orang dewasa yang ada masalah kulit kering, ekzema, tumit kering merekah dan menghilangkan parut chickenpox. Dan yang paling best herbal blend adalah cream bebas daripada steroid. Jadi tiada masalah untuk jadikan herbal blend sebagai cream sapuan harian. 





Nanti ada masa ibu kongsikan product daripada shaklee. Banyak sangat yang best ni. Tak cukup sehari nak cerita semua. Shaklee bukan sekadar pengeluar supplement dan cream tau tetapi ada juga set penjagaan muka dan set cucian harian rumah. InsyaAllah nanti ibu ceritakan setiap set daripada shaklee. 


Sebab Kakak Hana masih dalam fasa potty training ibu terpaksa lapik tempat tidur dia dengan alas kalis air tu. kalau tak haru ibu nak basuh satu cadar ni nanti. Moga moga Hana berjaya mengharungi fasa potty training ni dengan berjaya. Aameen! 


Kalau ada yang berminat/ ada sebarang pertanyaan berkenaan product shaklee boleh terus whatsapp ibu ya. InsyaAllah ibu cuba bantu sebaik mungkin. 

Sekian, 


No comments: