Pages

Tuesday 16 July 2013

4 Majlis berturut turut

Bagi ahli keluarga terdekat pasti mereka mengetahui kemeriahan yang dialami di rumah aku lebih kurang sebulan yang lalu. 
31/5-Majlis akad nikah, 
1/6- Kenduri kahwin sebelah keluarga perempuan, 
2/6- Majlis pertunangan, 
3/6- Kenduri kahwin sebelah keluarga lelaki. 
Err, yang kenduri kahwin sebelah keluarga lelaki tu takde lah buat majlis dekat rumah aku jugak ye. Buat dekat umah dia lah dekat kelantan. 
Orang yang paling busy dalam hal ini semestinya mak ayah aku. 3 majlis serentak. Mahu tak letih.. Alhamdulillah, nasib baik sedare mara ramai boleh tolong-tolong mana patut. 


Mesti ramai yang pelik. 'Err.. kenapa majlis akad dulu baru majlis bertunang? Diorang anak beranak ni dah gila ke apa. Orang selalunya bertunang dulu baru akad nikah ni terbalik pulak. Isyk. Pelik tak pernah dibuat orang sungguh!' La... takde yang peliknye pun. Sebab yang akad dengan yang tunang tu orangnye lain-lain. Yang kahwin tu kakak yang ke-2. Yang bertunang tu kakak sulung aku. Langkah bendul? Begitulah nampak gaya. Tapi takde bendul sangat pun. Beze umur depa ni setahun je pun. 



Gambar ni ikut turutan. Bermula dengan majlis lafaz akad, kenduri sebelah perempuan ada pernah diupdate di entry ini, majlis pertunangan (gambar yang barisan bawah), kemudian barulah majlis sebelah pengantin lelaki (gambar kami satu family berpakaian hijau turqoise).





Selamat bertunang buat si meklong. 
Moga dipermudah urusannya sehingga ke lafaz akadnya nanti. 
aameen :))



p/s: mak sedare siap nyanyi.. 'who next..??' sambil pandang-pandang aku. *Isyk. dah kenape makcik aku ni. -.-"


Sekian,

No comments: